کد خبر: ۳۶۰۵۳
تاریخ انتشار: ۲۳:۵۷ - ۰۱ مهر ۱۳۹۱

برق فیفا «برق شیراز» را گرفت!

متاسفانه تیم برق شیراز تا کنون موفق به انجام هیچ گونه مسابقه ای در قالب لیگ یک نشده است و در وضعیت نامعلومی به سر می برد که مسئولان تیم مشکلات حقوقی در انتقال امتیاز استیل آذین به برق شیراز را علت این موضوع عنوان کرده اند.

شیرازه – قصد شیرازه از تهیه و انتشار این گزارش در جریان قرار دادن مخاطبان و هواداران این تیم محبوب استانی از اوضاع و احوال این روز های برق شیراز می باشد که گویی قرار نیست پس از چند سال ناکامی به همت مسئولان باز روی خوش به هواداران خود نشان دهد. در حالی که موجی از وحدت و همدلی بین همه مسئولان و هواداران و حتی استاندار فارس ایجاد گردیده بود تا اوضاع این تیم محبوب را سرو سامانی ببخشند و برق را به جایگاه اصلی اش باز گردانند.

در این اوضاع نابسامان فوتبال در کشور که نتیجه سو مدیریت مسئولان فوتبالی کشور می باشد باز بی کفایتی و اهمال مسئولان فدراسیون فوتبال و حتی مسئولان تیم برق شاهکار جدیدی را خلق کرده است که در ادامه این گزارش قصد داریم شما مخاطبان عزیز را با این شاهکار جدید آشنا کنیم...

تیم برق شیراز یکی از تیم های محبوب و با سابقه شیراز و استان فارس محسوب می شود که همچنین در گذشته از تیم های قدرتمند لیگ برتر فوتبال ایران نیز بوده است که با توجه به بی کفایتی و عدم توجه مسئولان و کم کاری بازیکنان به لیگ دسته دو فوتبال سقوط کرد.

سپس بعد از کش و قوس های فراوانی که در سطح مدیریتی این باشگاه رخ داد طی خبر غافلگیر کننده ای اعلام گردید که برق از فصل آینده در دسته یک فوتبال کشور بازی خواهد کرد و امتیاز یک تیم لیگ یکی به برق شیراز خواهد رسید. در همین راستا استاندار فارس نیز به صورت رسمی در جمع خبرنگاران از خرید امتیاز تیم استیل آذین برای برق شیراز خبر داد و حضور برق شیراز در لیگ یک را از اولویت های مهم استان فارس معرفی کرد. که شیرازه طی گزارشی (امتیاز استیل آذین در جیب برق شیراز!) این موضوع را منتشر نمود.


بعد از انتشار این خبر موجی از شادی در بین هواداران و فوتبال دوستان فارس ایجاد گردید در همین راستا وبلاگ برق شیراز طی بیانیه ای از هواداران خود خواست که جهت تشکر و قدردانی از زحمات استاندار فارس برای برگرداندن این تیم به دسته یک، تجمعی را مقابل استانداری خواهند داشت. پس از مدتی مراسم قدردانی از استاندار فارس توسط مسئولان، پیشکسوتان، بازیکنان و هواداران برق شیراز در استانداری فارس صورت گرفت و در این مراسم از زحمات استاندار فارس تقدیر گردید.


 


حال پس از گذشت این کش و قوس ها و اینگونه مراسم تجلیل و تقدیر خبری از تیم برق شیراز، اخباری به گوش می رسد که حاکی از این است که روزهای خوشحالی برقی‌ها به پایان رسیده است.

طی دو هفته گذشته مسابقات لیگ یک آغاز شده است و تیم های حاضر در لیگ، مسابقات خود را انجام داده اند اما متاسفانه تیم برق شیراز تا کنون موفق به انجام هیچ گونه مسابقه ای در قالب لیگ یک نشده است و در وضعیت نامعلومی به سر می برد که مسئولان تیم مشکلات حقوقی در انتقال امتیاز استیل آذین به برق شیراز را علت این موضوع عنوان کرده اند.

اما اصلی ماجرا چیست؟ 

این بحران جدید برای برق شیراز  از جایی شروع می شود که تیم استیل آذین قبل از فروش بابت بدهی ها و پرداخت نکردن مطالبات بازیکنان و مربیان پیشین خود از سوی فیفا به حالت تعلیق درآمده است و بر طبق گفته های مدیر عامل تیم برق شیراز در گفتگو با خبرگزاری فارس، فدراسیون فوتبال و هیئت فوتبال استان تهران در زمان انعقاد قرارداد معاوضه این دو باشگاه از نامه رسمی تعلیق توسط فیفا اطلاع داشته‌اند، با این حال قرارداد را تأیید کرده‌اند.


کامیاب با انتقاد از عملکرد فدراسیون فوتبال تصریح کرده است: فدراسیون با دانستن این موضوع با احساسات هواداران تیم پرطرفدار برق‌ بازی کرده است و باید سریع‌تر این مشکل را برطرف کند.

عضو هیئت مدیره باشگاه برق شیراز اضافه کرد: در جلساتی که هفته گذشته با ریاست فدراسیون فوتبال و نایب رئیس اول فدراسیون داشتیم قول‌های مساعدی برای حل این مشکل دادند.

در همین راستا نایب رییس اول فدراسیون فوتبال در تاریخ بیست و نهم شهریور ماه در گفتگو با ایرنا، با بیان اینکه نقل و انتقال امتیاز باشگاه استیل آذین به برق شیراز به صورت قانونی صورت گرفته است، گفت: باشگاه برق شیراز هیچ گونه مشکلی از بابت بدهی باشگاه استیل آذین و شکایت فیفا ندارد.



آیت اللهی افزود: رییس فدراسیون فوتبال از طریق فیفا پیگیر این موضوع است و در سه روز آینده، این مشکل حل خواهد شد و هواداران باشگاه برق شیراز نگران نباشند.

وی اضافه کرد: از سوی فدراسیون فوتبال دو دیدار لغو شده تیم برق شیراز، جزو بازی های عقب افتاده است و پس از رفع مشکل اداری، زمان آن متعاقبا اعلام خواهد شد.


همچنین در ادامه کامیاب وقوع چنین مشکلاتی را فقط مختص فوتبال ایران در دنیا دانست و گفت: فدراسیون فوتبال اگر بخواهد به این شکل فوتبال کشور را اداره کند، بهتر است تعطیل شود.

وی ادامه داد: بازیکنان و کادر فنی برای بازی در هفته دوم با مس رفسنجان به کرمان عزیمت کرده بودند و تیم پس از اطلاع از لغو این بازی به شیراز بازگشت.

در پی اظهارات محمد هادی آیت الهی، نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال و حیدرعلی کامیاب،  مدیر عامل برق شیراز،  فریبرز محمود زاده،  مسئول لیگ یک کشور  به lig1.ir گفت: اینکه برقی ها اذعان داشتند برای بازی با مس در هفته دوم به سوی رفسنجان در حرکت بودند و در میانه های راه متوجه شدند بازی لغو شده است به این خاطر بود که می خواستند ما را در عمل انجام شده قرار دهند و به نوعی ما را تحت فشار قرار دهند که برای سازمان لیگ رعایت قانون بر همه چیز ارجحیت دارد. البته در این هفته سیر قانونی انتقال امتیاز استیل آذین به برق شیراز تا حدودی انجام شد و معاونت اداره کل وزرش و جوانان استان این نقل و انتقال را مشروط تایید کرد و اذعان داشت در صورتی که کمیته انضباطی هیات فوتبال استان تهران رای به رفع تعیلق استیل آذین دهد این نقل و انتقال بلامانع خواهد بود اما تاکنون هیات فوتبال استان تهران نامه ای به ما نداده است. این را هم اضافه کنم فعالیت های تیم استیل آذین به دلیل پرونده های موجود در کمیته انضباطی هیات فوتبال استان تهران به حالت تعلیق درآمده است.


همچنین محمود زاده در پاسخ به به این سوال که اما تکلیف دو بازی معوقه برق شیراز چه خواهد شد؟  افزود:  محمد هادی آیت الهی در این باره گفته دو بازی انجام نشده برق باید در لیست دیدارهای معوقه قرار بگیرد و سازمان لیگ برای برگزاری آن اعلام برنامه کند! مسئول لیگ یک کشور در این باره گفت: باشگاه برق در موعد مقرر مدارک خود را به ما ارا ئه کرده بود اما به دلیل مشکلات حقوقی و اینکه نقل و انتقال امتیاز انجام نشده بود ما برای بازیکنان و کادر فنی این تیم کارت صادر نکردیم و اجازه ندادیم این تیم به میدان برود. اما اینکه نتیجه بازی های برق در هفته اول و دوم چه خواهد شد تصمیمی است که کمیته انضباطی خواهد گرفت. ما مجری هستیم و مسئول برگزاری مسابقات. دلایل لغو بازی ها را برای کمیته انضباطی مکتوب کرده ایم و حال هر تصمیمی که کمیته انضباطی بگیرد به آن عمل خواهیم کرد.

و در پایان مدیرعامل باشگاه برق شیراز تصریح کرد: در صورت برطرف‌نشدن این مشکل به فیفا شکایت کرده و از حق خود دفاع می‌کنیم که ممکن است پیامدهای ناگواری نیز برای فدراسیون فوتبال کشورمان داشته باشد.

به نظر می‌رسد هرچقدر که فجر شهید سپاسی این روزها خوب ظاهر می‌شود، بحران برق شیراز اما برای فوتبال استان هنوز یک معضل جدی است که البته انشاء الله با پیگیری مسئولین حل خواهد شد و برق، این تیم محبوب شیرازی به روزهای اوج خود باز خواهد گشت.

نظرات بینندگان