کد خبر: ۳۶۱۰۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۷ - ۰۳ مهر ۱۳۹۱

باید تولیدکننده مد باشیم

مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با بیان اینکه باید تولید کننده مد باشیم، گفت: وزارت ارشاد می‌تواند فرهنگ بومی، ملی و اسلامی را گسترش دهد.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، احمد همتی بوشهری صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های هفته دفاع مقدس اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس اظهار داشت: در این هفته برنامه‌های متعددی تدارک دیده شده است که برخی از آن‌ها برای نخستین بار اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: سه ویژه‌نامه در روزنامه‌های مختلف فارس با محوریت مسائل جنگ و شهادت چاپ و منتشر می‌شود، سه شب در خدمت یادگاران دفاع مقدس هستیم تا آثار ادبی، هنری، شعر و خاطرات خود را در معرض نمایش قرار دهند و اجرای 10 همایش در شهرستان‌ها و 70 نمایش در خیابان‌های شیراز از جمله برنامه‌های این نهاد است.

این مقام فرهنگی اضافه کرد: برگزاری تئاتر دفاع مقدس، نمایشگاه بسیج هنرمندان، چاپ مقاله و شعر دفاع مقدس، شب شعر، نقد کتاب «پایی که جا ماند» که مقام رهبری نیز به آن توجه دارند، جشنواره فیلم دفاع مقدس در سینما شیراز و مسابقه ملی کتابخوانی از دیگر برنامه‌های این هفته است.

وی اضافه کرد: همچنین در شهرستان‌ها نیز خو‌شنویسی، شب شعر و بیان خاطرات دفاع مقدس، دیدار با خانواده شهدا و نمایشگاه جلوه‌های هنری دفاع مقدس و پیوند هنرمندان با رزمندگان از دیگر برنامه‌های این اداره ‌کل است.

مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به دهه کرامت گفت: از زمانی که مقام معظم رهبری مدال سومین حرم اهل ‌بیت ‌(ع) را بر گردن فارسیان انداختند، تلاش‌های خوبی در این زمینه انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: در دهه کرامت که از میلاد حضرت معصومه‌ (س) آغاز می‌شود و با بزرگداشت حضرت احمدبن موسی ‌(ع) ادامه می‌یاید و با ولادت امام رضا ‌(ع) تمام می‌شود؛ برنامه‌های متنوعی همزمان با سراسر کشور در استان فارس داریم که از جمله آنها می‌توان به برنامه «همگام با آفتاب» در جوار حرم حضرت شاه‌چراغ‌ (ع) اشاره کرد.

 

برچسب ها: مد ، ارشاد ، شیرازه
نظرات بینندگان