کد خبر: ۳۶۱۳۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۰ - ۰۴ مهر ۱۳۹۱

اعزام 85 دانش‌آموز فارس به مشهد مقدس

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس از اعزام 85 نفر از دانش‌آموزان استان در دهه کرامت به مشهد مقدس خبر داد.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، صمد طوبایی اظهار داشت: در راستای اجرای برنامه‌های دهه کرامت در استان، امسال آموزش و پرورش فارس اقدام به راه‌اندازی کاروان دانش‌آموزی با عنوان «رهروان نبوی، زائران رضوی» به مشهد مقدس کرد.

وی افزود: این دانش‌آموزان از بین دانش‌آموزان برتر اخلاقی و درسی مناطق محروم و روستاها انتخاب شده‌اند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس ادامه داد: با هماهنگی که با آستان مقدس رضوی به عمل آمد این دانش‌آموزان به نمایندگی از دانش‌آموزان استان در برنامه‌های فرهنگی حرم مطهر امام رضا (ع) شرکت کرده و از خوان گسترده آن حضرت بهره‌مند می‌شوند.

طوبایی در بخش دیگری از سخنان خود از اتمام اردوی علوی ویژه دانش‌آموزان محروم مدارس راهنمایی این استان خبر داد و گفت: در این اردوها 481 دانش‌آموز در قالب 265 پسر و 216 دختر حضور یافتند.

وی ادامه داد: دانش‌آموزان راهنمایی فارس در قالب اردوی علوی از اول تیرماه تا پایان شهریور‌ماه گذشته در 11 گروه به اردوگاه فرهنگی تربیتی امام خمینی لواسان اعزام شدند.

به گزارش فارس، از دیگر برنامه‌های آموزش و پرورش فارس در این دهه مراسم تجدید‌میثاق دانش‌آموزان با حضرت احمدبن موسی (ع) است که برای 600 دانش‌آموز پسر پنجم مهر‌و 600 دانش‌آموز دختر امروز چهارم مهر‌‌ماه برگزار می‌شود و شامل برنامه‌های استقبال، قرائت اذن دخول، زیارت و گل‌افشانی و بازدید از موزه و استماع ادعیه و مداحی است.

روز جمعه هفتم مهر‌ماه سالروز ولادت با سعادت امام هشتم حضرت علی‌ابن موسی‌الرضا (ع) آخرین روز دهه کرامت است.

 

برچسب ها: فارس ، مشهد مقدس ، شیرازه
نظرات بینندگان