کد خبر: ۳۶۱۵۳
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۱ - ۰۴ مهر ۱۳۹۱

فرهنگ رها کردن زباله در طبیعت شرم‌آور است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار فارس گفت: فرهنگ رها کردن زباله در طبیعت برای ایرانی مسلمان بسیار شرم‌آور است و باید از میان برداشته شود.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، محسن اردکانی بعد از ظهر امروز در جشنواره محیط زیست در آموزه‌های رضوی اظهار داشت: باید به افراد بی‌مسئولیت آموخته شود که محیط زیست خانه ما است و نباید با آن به هرگونه ناصحیحی رفتار کرد.

وی ادامه داد: برخی افراد بی‌مسئولیت با محیط زیست به گونه‌ای رفتار می‌کنند که گویی دیگر نه خود به این طبیعت نیاز دارند و نه دیگران در حالی که تمام زندگی و حیات جامعه ما وابسته به این طبیعت است.

اردکانی تصریح کرد: حفظ محیط زیست بدون فرهنگ‌سازی و مشارکت مردم غیرممکن است و همانطور که تمام عرصه‌هایی که مردم آگاهانه در آن مشارکت کرده‌اند با موفقیت روبه‌رو شده لازم است که حفاظت از محیط زیست نیز به مردم سپرده شود.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست فارس نیز در این مراسم بیان کرد: امروزه با تخریب گسترده محیط زیست مواجه هستیم و برای پیشگیری از این امر لازم است که حفاظت از محیط زیست از سنین پایین و از مقاطع ابتدایی آغاز شود.

حسینعلی ابراهیمی کارنامی بیان کرد: پیوند آموزه‌های دینی با مبحث محیط زیست تاکنون به قدر کفایت مورد توجه قرار نگرفته است.

وی ادامه داد: در شرایطی که حفاظت از محیط زیست هیچ تناسبی با نیروهای انسانی سازمان و امکانات و تجهیزات آن ندارد، لازم است که با فرهنگ‌سازی، مردم به یاری محیط زیست بشتابند.

علی القاصی‌مهر دادستان شیراز نیز در حاشیه این جشنواره گفت: دستگاه قضایی ماموران محیط زیست را به عنوان ضابط خاص معین کرده و محیط‌بان در صورتی که در چارچوب قوانین و مقررات عمل کنند از حمایت دستگاه قضایی در انجام امور محوله و در حفاظت از منابع ملی برخوردار می‌شوند.

وی افزود: محیط‌بانان به موجب قانون بهسازی و حفاظت از محیط‌ زیست که مصوب مجلس شورای اسلامی بوده و قانون شکار و صید ضابط دادگستری محسوب می‌شوند و گزارش‌های آنها در این حوزه مورد وثوق دستگاه قضایی است.

به گزارش فارس، جشنواره محیط زیست در آموزه‌های رضوی همزمان با روز محیط‌بان به میزبانی فارس و با شرکت استان‌های اصفهان، هرمزگان، کرمان، یزد، سیستان و بلوچستان و کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد و در پایان آن از محیط‌بانان نمونه این استان‌ها تجلیل به عمل آمد.  

 

نظرات بینندگان