کد خبر: ۳۶۱۵۸
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۴ - ۰۴ مهر ۱۳۹۱

بی عدالتی در ابلاغ اعتبارات حوزه ورزش بانوان نباید اتفاق بیافتد

سی درصد از اعتبارات ادارات ورزش و جوانان در اختیار امور بانوان است و نباید بی عدالتی در این حوزه اتفاق بیافتد.

به گزارش شیرازه به نقل از اداره کل ورزش و جوانان استان فارس، کمانه با بیان اینکه کمبود اعتبارات شش ماهه نخست سال در نیمه دوم سال جبران می شود اظهار داشت : سی درصد از اعتبارات ادارات ورزش و جوانان در اختیار امور بانوان است و نباید بی عدالتی در این حوزه اتفاق بیافتد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ورزش و جوانان فارس سید غلامرضا کمانه در نشست مسوولین امور بانوان ادارات ورزش و جوانان شهرستانها ی فارس اظهار داشت: سلامت ورزش بانوان از نکات بسیار مهمی است که اگر نظارت مناسب و منظمی صورت نگیرد مشکلات بسیاری دامن گیر ورزش می شود.
کمانه با اشاره به برخی بدعت گذاریها در ورزش بانوان تصریح کرد:نوع ورزش ، موسیقی ولباس رشته های ورزشی مشخص است و نباید از این موضوع منحرف شده و به فضاهای غیر ورزشی داخل شویم.
وی خاطرنشان کرد: محیط ورزش بسیار مقدس است و افرد نباید با هر نوع پوشش وارد این فضا شود و قداست محیط را از بین ببرند.
مدیر کل ورزش و جوانان فارس ادامه داد: غیرت و تعصب جنسیتی از جمله روحیاتی است که باید در ورزش بانوان حفظ شود و ورود مربی مرد در برخی تمرین های بانوان توجیهی ندارد.
کمانه بیان داشت: استفاده از مربی با جنسیتی متفاوت از بعد علمی نیر قابل توجیه نیست زیرا سیستم بدنی بانوان و آقایان متفاوت است ضمن اینکه باوجود مربیان متخصص در ورزش بانوان نیازی به استفاده از آقایان نمی باشد.
وی با تاکید به ایمنی بودن فضاهای ورزشی بانوان گفت: محیط ورزش بانوان به دلیل اهمیت موضوع جنبه حقوقی دارد و بروز هر گونه مشکلی برای ورزشکاران سبب اعلام جرم برای مسئولین ورزش می شود و این نیاز به مدیریت و دقت نظر بیشتری دارد.
مدیر کل ورزش و جوانان فارس ضمن تشکر از مسوولین افتخاری بانوان در شهرستانها عنوان کرد: جایگاه مسوولین ورزش بانوان شهرستانها باید ارتقاء یابد تا بتوانند به صورت مطلوبتری کارکنند.

 

نظرات بینندگان