کد خبر: ۳۶۳۴۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۹ - ۱۰ مهر ۱۳۹۱

احداث 800 پروژه آموزشی در استان فارس

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز فارس گفت: از ابتدای تاسیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز در استان تا پایان سال گذشته بالغ بر 800 پروژه آموزشی توسط این مجمع احداث شده است.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس سید ابوالحسن فال اسیری امروز  در شیراز اظهار داشت: در سال جاری خیران، 13 آموزشگاه با ظرفیت 110 کلاس درس و 18 فضای آموزشی با گنجایش 135 کلاس درس را با کمک دولت ساخته‌اند که با احتساب این تعداد 31 مدرسه با 245 کلاس درس در بیش از 36 هزار متر مربع زیربنا و با اعتباری افزون بر 16 میلیارد تومان از سوی این مجمع ساخته شده است.

وی با اشاره به اینکه حضور خیران در عرصه مدرسه‌سازی تا رفع کامل نیازهای اساسی آموزش و پرورش شامل فضا، تجهیزات و امکانات دیگر ادامه دارد، افزود: کاهش تعداد دانش‌آموزان ملاک کمبود نیازها نیست و باید در حد توان نسبت به تامین تجهیزات و فضای آموزشی اقدام شود.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان فارس خاطرنشان کرد: 9 آموزشگاه شامل مدارس معارف، مصلح، امام رضا (ع)، امتیاز، فسایی، عمادی، جمشیدی، الله‌ربی و همایونی از جمله مدارس زیرسازی هستند که در شیراز احداث شده و تا پایان ماه جاری افتتاح می‌شوند.

فال اسیری تصریح کرد: ضرورت مدرسه‌سازی تا رفع کامل نیازها بدون توجه به کاهش تعداد دانش‌آموزان ادامه دارد، چراکه در مدارس فعلی نیز کمبودهای بسیاری از جمله سالن ورزشی، آزمایشگاه، نمازخانه و کتابخانه مشاهده می‌شود.

وی افزود: هزاران کلاس درس در مقابل خطر و بلایای طبیعی ایمن و مقاوم نیستند و باید با کمک مسئولان و خیران برای مقاوم‌سازی فضاهای آموزشی تلاش شود.

این خیر اضافه کرد: از ابتدای تاسیس این مجمع تا پایان سال گذشته 800 پروژه آموزشی شامل مدرسه، سالن، نمازخانه و دیگر فضاهای آموزشی با ظرفیت 3 هزار و 700 کلاس درس و با اعتباری بالغ بر 180 میلیارد تومان با مشارکت‌های مردمی و کمک دولت توسط این مجمع احداث شده است.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان