کد خبر: ۳۶۳۴۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۹ - ۱۰ مهر ۱۳۹۱

اساسنامه فدراسیون در انتخابات هیئت فوتبال فارس رعایت نشد

معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان فارس گفت: اساسنامه فدراسیون در انتخابات هیئت فوتبال فارس رعایت نشد و انتخابات مورد اعتراض این اداره است.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس محمدرضا هاشمی‌نژاد امروز در شیراز اظهار داشت: این انتخابات در فضایی ناسالم و آکنده از حاشیه برگزار شد و اداره کل ورزش و جوانان به عنوان متولی ورزش استان این انتخابات را قبول ندارد.

وی افزود: اداره کل گزارش خود را از این انتخابات به وزارت ورزش و جوانان ارسال کرده و منتظر جواب برای تأیید یا رد انتخابات است.

این مسئول ورزش استان فارس تصریح کرد: انتخاباتی که در آن فقط یک نامزد برای پست ریاست از مجمع رای اعتماد بگیرد و بقیه نامزدها رد صلاحیت شده یا در آخرین لحظات انصراف بدهند زیبنده ورزش استان نیست.

هاشمی‌نژاد خاطرنشان کرد: هادی آیت‌اللهی یکی از سرمایه‌های ورزش فارس است و حضور او در پست نایب رئیسی فدراسیون فوتبال مایه افتخار استان خواهد بود اما انتخاب او با این شرایط شبهه‌افکن و سرشار از حاشیه است.

معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان فارس ادامه داد: این انتخابات از ابتدا دارای ایرادت اساسی بود و اداره کل در گزارشی به فدراسیون خواهان تعویق انتخابات شد.

وی اضافه کرد: برگزاری مجمع و انتخابات نیز ابهامات و ایرادات قانونی فراوانی داشت زیرا نفراتی که مجمع را به نشانه اعتراض ترک کرده‌‌اند رای‌شان در انتخابات لحاظ شده است.

هاشمی‌نژاد تصریح کرد: انتخاب آیت‌اللهی در چنین وضعیتی به نوعی یک سرمایه‌سوزی در ورزش بود و هیئت فوتبال باید زمینه و شرایط رقابت سالم را بین نامزدهای پست ریاست ایجاد می‌کرد.

معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان فارس گفت: فوتبال پرطرفدارترین رشته ورزشی در کشور است اما با این حال در 40 سال اخیر در آسیا به قهرمانی دست نیافته‌ایم.

وی ادامه داد: بیشتر اعتبارات ورزش کشور در فوتبال هزینه می‌شود اما مردم باید برای رفتن به جام جهانی در حسرت و آرزو بمانند.

هاشمی‌نژاد به موفقیت‌های اخیر تیم‌های والیبال و کشتی فرنگی در مسابقات لیگ جهانی و المپیک اشاره کرد و افزود: در همین فضایی که فوتبال درجا زده و در آسیا به عقب حرکت کرده است این موفقیت‌ها حاصل شده که نشان از کار زیربنایی در این رشته‌ها دارد.

وی در پایان گفت: ما طرفداری یا دشمنی با هیچ فردی نداریم و خواهان برگزاری انتخابات سالم و پرنشاط در فوتبال استان هستیم.

به گزارش فارس، عدم نصب اطلاعیه فراخوان در روزنامه‌ها وفق ماده 2 – 16 (اطلاع‌رسانی به صورت مصاحبه)، اعلام ناقص شرایط مربوط به کاندیدا در مصاحبه درج شده و عدم اعلام لزوم سکونت در این استان و انجام ثبت‌نام به مدت هشت روز به جای یک هفته کاری طبق ماده 3 – 16 از جمله اشکال‌هایی بود که اداره کل ورزش و جوانان فارس، قبل از برگزاری به این انتخابات داشت.

همچنین در روز برگزاری مجمع از 55 نفر اعضای مجمع 35 نفر حضور داشتند که در پایان 38 رای خارج شد.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان