کد خبر: ۳۶۳۶۳
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۱ - ۱۰ مهر ۱۳۹۱

اردوی جهادی فقط ساخت مسجد و حسینیه نیست

چندسالی است نواجوانان و جوانان کشور عزیزمان با عنوان اردوی جهادی به مناطق محروم رفته و باهمکاری مردم در راستای محرومیت زدایی فعالیت میکنند، اما اردوی جهادی فقط ساخت و ساز مسجد و حسینیه و ... نیست، بلکه اصل، پی ریزی، ساخت و محکم سازی بنای فکری است...

به گزارش شیرازه به نقل از شیرازیس، در همین شهر شیراز، تعدادی جوان و نوجوان با روحیه جهادی دور هم جمع شدن و از داشته های فکری خودشون استفاده کردن و قصه شجاعت، غیرت و رشادت یه نوجوان که الگوی همه فرزندان این مرز وبوم هست رو به نمایش درآودن. همان نوجوانی که امام عزیزمان درباره اش فرمود: رهبر ما آن طفل سيزده ساله‌اي است كه با قلب كوچك خود كه ارزشش از صدها زبان و قلم بزرگ‌تر است، با نارنجك، خود را زير تانك دشمن انداخت و آن را منهدم نمود و خود نيز شربت شهادت نوشيد.

این گروه نمایش خیابانی که به نام سید شهیدان اهل قلم شهید سیدمرتضی آوینی مزیّن شده، فعالیتشون در زمینه تئاتر و نمایش رو از زمان تحصیل شروع کردند و با وقت گذاشتن در زمینه نمایش و تئاتر موفق شدند این نمایشنامه ارزشی رو تهیه کنند و امسال همزمان با هفته دفاع مقدس با پیوستن به بسیج هنرمندان ناحیه بقیه الله (عج) شیراز و انجام هماهنگی های لازم، این کار تأثیرگذار رو در سطح جامعه ارائه کنند.

هنرهای نمایشی از سطح بالایی در انتقال مفاهیم و ارزش ها برخورداره و این گروه با درک این اهمیت و ضرورت نشر ارزش های دفاع مقدس و رشادت های فرزندان این سرزمین، کاری جهادی هرچند کوچک در سطح شهر شیراز انجام دادند تا با این کار دین خودشون رو به این شهید بزرگوار ادا کنند.

محتوای این اثر، به نمایش درآوردن تقابل نیروی خیر و شر در هنگام اطاعت از فرمان خداست که شیطان لعین هنگامی که محمدحسین فهمیده آن نوجوان سیزده ساله، حیات ابدی را در فدا کردن گوهر جان می بیند و قصد دارد با بستن نارنجک به کمر و انداختن خود زیر تانک دشمن، شهادت را در آغوش کشد، او را وسوسه کرده تا با وعده های پوشالی دنیایی فریب دهد، ولی فطرت آگاه و خداجویش با مقابله با شیطان برخواسته و سعادت ابدی را در اطاعت از پروردگار خویش می بیند،پس به آن عمل کرده و به رستگاری می رسد.

 

 

 

 

 

 

 

در طول هفته دفاع مقدس این گروه در اماکن مختلف شیراز از جمله حرم مطهر حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) ، حرم شاهچراغ(ع)، محوطه ارگ کریمخان، گلزار شهدای دارالرحمه، بوستان های آزادی و کوهپایه ، مصلای نماز جمعه حضور پیدا کرد و این نمایش رو در دل مردم اجرا کرد که با استقبال گرم مردم ولایتمدار و هنرپرور روبرو شد.

 

 

 

 

 

در روز جمعه این گروه میهمان مردم روستای ظفرآباد و اسماعیل آباد در اطراف شیراز بودند که در شرایط نامناسب ولی با ذوق و شوق و از سرتکلیف این نمایش رو اجرا کردند و حال و هوای مردم باصفای این روستاها رو به یاد روزگار سخت دفاع مقدس و رشادت های جوانان غیور انداخت تا یادمان باشد که فرزندان این ملت روزگاری رفتند و از جان خود گذشتند تا این انقلاب دست نااهلان نیفتد و ام القرای اسلام عزیز سربلند بماند. و یادمان نرود همگی ما مدیون خون آن عزیزان هستیم...

 

 

 

 

انتهای خبر/ص

نظرات بینندگان