کد خبر: ۳۶۳۷۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۸ - ۱۱ مهر ۱۳۹۱

برگزاری نمایشگاه پاییزه در قیروکارزین

نمایشگاه پاییزه در راستای خدمت‌رسانی به شهروندان در قیروکارزین برگزار شد

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، کنترل تقاضا، ایجاد تعادل و کاهش التهاب در بازار با برگزاری نمایشگاه و مراکز عرضه کالاهای اساسی در راستای سیاست‌های دولت در طرح تعدیل و تنظیم بازار با ایجاد و برپایی نمایشگاه‌های بهاره و پاییزه در نقاط مختلف کشور محقق می‌شود.

نمایشگاه پاییزه قیروکارزین در راستای خدمت‌رسانی به شهروندان به ‌منظور کنترل و تنظیم بازار با همکاری فرمانداری، شهرداری، نیروی انتظامی، اداره تعزیرات و اتحادیه مجمع امور صنفی این شهرستان در حال برگزاری بوده که با توجه به قیمت‌های رضایت‌بخش و وضع اقتصادی مردم با استقبال رو‌به‌رو شده است.

در این نمایشگاه که بیشتر به منظور عرضه مستقیم کالا و خدمات ویژه فصل بازگشایی مدارس در حال برگزاری است، محصولات متنوع شامل اقلام مورد نیاز دانش‌آموزان نظیر کیف و کفش، البسه، لوازم‌التحریر و همچنین لوازم خانگی، مبل و دکوراسیون داخلی منازل، مواد غذایی و اقلام مورد نیاز شهروندان با 15 تا 20 درصد تخفیف ارائه می‌شود.

باید در نظر داشت از آنجا که بخش عمده‌ای از مردم برای تامین مایحتاج خود به این نمایشگاه‌ها مراجعه می‌کنند فرصت مناسبی برای مصرف‌کنندگان و فروشندگان است تا رضایت هر دو طرف تامین شود.

قیمت کالاها و اجناس عرضه شده در نمایشگاه باید پایین‌تر از قیمت عرف بازار باشد تا مردم از نمایشگاه استقبال کرده و اصناف نیز متضرر نشوند.

برپایی چنین نمایشگاه‌هایی در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی فرصت مناسبی برای حمایت از تولیدکنندگان است و در این میان باید کالاهای عرضه شده در نمایشگاه از کیفیت مطلوبی برخوردار باشند تا مردم کالای مورد نیاز خود را با بهترین قیمت و کیفیت خریداری کنند و این موضوعی است که شاید در نمایشگاه‌ها کمرنگ است و کمتر رعایت می‌شود.

اگر چه تولیدکننده داخلی برای تغییر ذائقه مصرف‌کننده باید در افزایش‌دادن به کیفیت تولیدات خود تلاش کند اما در کنار کیفیت، تنوع محصولات می‏‌تواند خواسته مردم را برآورده سازد و محصولات را با قیمت مناسب به دست مصرف‏‌کننده برساند تا این موضوع جلوی افزایش بی‌‏رویه قیمت‏‌ها را بگیرد.

به گزارش فارس، نمایشگاه پاییزه قیروکارزین تا 11 مهر‌ماه پذیرای مراجعه‌کنندگان است و در صورت لزوم، تمدید زمان آن با صلاحدید کمیته برگزاری نمایشگاه انجام می‌شود.

 

نظرات بینندگان