کد خبر: ۳۶۳۹۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۷ - ۱۱ مهر ۱۳۹۱

80 درصد بودجه‌های شهرداری عمرانی است

شهردار شیراز با بیان اینکه بیش از 80 درصد بودجه شهرداری عمرانی است، گفت: همکاری دستگاه‌های خدمت‌رسان شهری تاثیر مستقیم بر سرعت اجرای پروژه‌های عمرانی شهری دارد.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از شیراز، علیرضا پاک‌فطرت پیش از ظهر امروز در شورای اداری شهرداری شیراز لزوم دقت در موضوع مهندسی ارزش را به ‌لحاظ تشدید تحریم‌ها مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: باید بیشتر از گذشته و در تمام مقاطع، پیش از اجرا و حین اجرای پروژه برای ارتقای کیفیت و کاهش هزینه، مهندسی ارزش را لحاظ کرد.

شهردار شیراز با تاکید بر اینکه توجه به مهندسی ارزش، در سازمانی مانند شهرداری تاثیرات عمیق و وسیعی به‌ دنبال دارد، گفت: امسال سال بسیار استثنایی است، چراکه پروژه‌های شهرداری با پشتوانه کامل مالی و انگیزه واقعی و جمعی مسیر اجرا را با سرعت طی می‌کند.

وی با یادآوری اینکه بیش از 80 درصد بودجه شهرداری عمرانی است، تصریح کرد: باید در ساخت پارک‌ها، بوستان‌ها و پیاده‌روها مسائل آماده‌سازی شهر برای تردد جانبازان و معلولان لحاظ شود و این موضوع با به‌کارگیری مشاور از جامعه جانبازان و معلولان مورد توجه قرار گیرد.

شهردار شیراز ادامه داد: در کنار اولویت دادن به بحث تکریم ارباب رجوع باید برنامه‌ریزی ساعات ویژه برای انبوه‌سازان و سرمایه‌گذاران مورد توجه شهرداران مناطق قرار گیرد.

پاک‌فطرت گفت: طبق مصوبه شورای شهر تمام رده‌های مختلف مدیریتی و کارشناسی برای ایجاد سرمایه‌گذاری سالم در شهر مشمول تشویق و پاداش می‌شوند.

وی با بیان اینکه تمام بخش‌ها به ویژه شهرداری باید همواره برای روزهای سخت آمادگی کامل داشته باشند، مقابله منطقی و صحیح با هر بحرانی را حداقل انتظار شهروندان دانست.

این مسئول شهری همچنین یکی از مشکلات اساسی شهرداری در اجرای پروژه‌ها در شیراز را جابه‌جایی تاسیسات شهری عنوان کرد و گفت: محل عبور تأسیساتی که سال‌های گذشته ایجاد شده برای برخی از دستگاه‌ها مشخص نیست که نمونه بارز آن در تقاطع چهارراه ستارخان قابل مشاهده است.

وی همکاری دستگاه‌ها برای سرعت بخشیدن به اجرای پروژه‌ها را ضروری توصیف کرد و افزود: مجموعه اجرایی شهرداری و شهر شیراز نسبت به استان‌های دیگر بسیار توانمند هستند.

شهردار شیراز خاطرنشان کرد: تمام مراحل در پروژه‌های بزرگ مانند تقاطع سه‌سطحی معالی‌آباد اعم از طراحی و اجرا توسط پیمانکار بومی و سازمان عمران شهرداری با بهره‌مندی از جوانان تحصیل‌کرده بومی اجرایی شده است.

پاک‌فطرت گفت: به‌زودی پروژه‌های شهرداری یکی پس از دیگری افتتاح شده و آماده بهره‌برداری می‌شود و این انتظار وجود دارد که سازمان فضای سبز نیز با در نظر گرفتن ظرفیت بالقوه ستاد باغات، سالانه بوستان‌های 30 هکتاری و 40 هکتاری احداث کند.

شهردار شیراز نیاز مبرم شهر به ایجاد سرویس‌های بهداشتی را به شهرداران مناطق یادآوری کرد و گفت: باید در تمام بوستان‌ها و پارک‌ها مسجد یا نمازخانه پیش‌بینی شده و ایجاد شود.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان