کد خبر: ۳۶۴۰۵
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۱ - ۱۱ مهر ۱۳۹۱

تکرار مدیران در سمت‌های مختلف به نفع فارس نیست‌

استاندار فارس گفت: تکرار عده‌ای افراد خاص در سمت‌های مدیریتی را به صلاح استان نمی‌دانم.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس حسین صادق‌عابدین امروز در پاسخ چرایی دست به دست شدن پست‌های مدیریتی در دست عده‌ای ویژه در دولت‌های مختلف اظهار داشت: یکی از برکاتی که دولت نهم و دهم داشت این بود که زنجیره مدیریتی بیست و چند ساله گذشته را پاره کرد.

صادق عابدین اضافه کرد: در دولت‌های پیشین افرادی بودند که در مدیریت‌ها تکرار می‌شدند و از وزارت جهاد به نیرو از نیرو به نفت و از نفت به جاهای دیگر نقل مکان می‌کردند.

وی ادامه داد: در استان فارس در شش ماه گذشته انتصاب‌هایی انجام شده که هیچ‌کدام از حلقه گذشته نبوده‌اند.

استاندار فارس برای این گفته خود مثال آورد و گفت: آخرین انتصابی که در این استان انجام شد مسئول پزشکی قانونی بود که یک فارغ‌التحصیل جوان از خانواده شهداست و پس از کاوش و تایید موفقیت‌های قبلی انتخاب شد.

وی اضافه کرد: دو مدیر در هفته آینده به این استان اضافه می‌شوند که از حلقه مدیریت گذشته نیستند و برای انتخاب فرمانداران نیز بخشداران موفق را رصد می‌کنیم و به مرور ارتقا می‌دهیم.

به بیان صادق عابدین، دلیل استفاده از مجموعه وزارت کشور برای انتخاب فرمانداران این است که در استانداری کادری ثابت و ماندگار ساخته شود.

وی افزود: لازم است که پاره‌ای سختی‌های استفاده از یک مدیر جوان را تحمل کنیم تا در دوره‌های بعد بازدهی بیشتری را داشته باشیم.

نماینده دولت در استان فارس تصریح کرد: در فارس معدود مواردی از تکرار مدیران وجود دارد چرا که اگر مدیری پنج تا شش سال در جایی مدیریت کند تمام خلاقیت خود را به کار برده و اگر در واقع موفق است باید ارتقا یابد و در جای دیگری از او استفاده شود.

مدیر ارشد اجرایی استان فارس خاطرنشان کرد: برای تعیین و انتصاب یک مدیرکل برخی محدودیت‌های قانونی نیز وجود دارد چرا که او باید حداقل ‌ارتباط‌ استخدامی با دولت داشته باشد.

به گفته وی، به دلیل اینکه یک مدیرکل اسناد قانونی امضا می‌کند امکان این وجود ندارد که از بیرون از دولت گزینش شود.

استاندار فارس تصریح کرد: به دلیل الزام ‌ارتباط‌ استخدامی در مواردی نمی‌توانیم از فارغ‌التحصیلان قوی دانشگاه‌ها استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: باور نیروهای جوان، مومن، متعهد و متخصص راهکار خوبی برای برون‌رفت از مشکلات ناشی از ضعف مدیریت است.

به گفته وی، بسیاری از مدیران به دلیل سابقه طولانی مدیریت دچار محافظه‌کاری شده و جرات ریسک را از دست داده‌اند.

صادق عابدین گفت: مدیران دیرپا می‌خواهند همگی را از خود راضی نگاه دارند در حالی که این ممکن نیست و الزام حرکت رو به جلو حذف موانع است.

وی همچنین با نفی اشرافیت مدیران دولت اظهار داشت: تاکیدات چندباره مقام معظم رهبری به مسئولان دو دولت گذشته مبنی بر پرهیز از اشرافی‌گری در دولت آقای احمدی‌نژاد بسیار کم شد.

نماینده دولت در استان فارس اضافه کرد: ما نیز در فارس به تبعیت از منش رئیس جمهور ساده‌زیست این مسائل را بر نمی‌تابیم مگر اینکه مدیری خود به لحاظ خانوادگی دارای تمکن مالی باشد.

وی ادامه داد: اگر مدیری بخواهد از پول بیت‌المال برای خود دفتر آنچنانی و خودروی ویژه تهیه کند جایگاهی در مدیریت این استان نخواهد داشت.

وی در مورد طفره رفتن برخی از مسئولان استان از پاسخگویی به رسانه‌های مجوزدار و مطرح و تمایل آنها برای درج رپرتاژآگهی و گزارش‌های پولی اظهار داشت: رفتار خود بنده در استانداری بهترین تذکر برای برخی مسئولانی است که پاسخ‌گوی رسانه‌های راستین و حرفه‌ای نیستند.

صادق عابدین افزود: استانداری ظرف یک سال و چند ماه گذشته هیچ رپرتاژی (گزارش پولی) در مطبوعات این استان چاپ نکرده است.

وی تصریح کرد: اعتقاد ندارم که پول بیت‌المال برای این سبک روزنامه‌نگاری هزینه شود.

به گفته وی، رسانه‌ها باید مطالبات مردم را انعکاس دهند، اقدامات مسئولان را به مردم گزارش دهند و گاهی مشکلات را نیز به مسئولان گوشزد کنند.

نماینده دولت در استان فارس اضافه کرد: اگر مسئولان در فعالیت خود با مردم حرکت کنند هیچ مشکلی پیدا نمی‌کنند و رفتار دولت نهم و دهم بر همین مبنا و رای بالای دولت نیز به همین دلیل بود.

وی ابراز داشت: اگر موفقیتی بوده دولت آن را نتیجه صبر، تحمل و همکاری مردم دانسته و اگر ضعف و نقصی متاثر از شرایط کشور و جهان و یا به سبب توان پایین مدیری وجود داشته واقعیت به مردم گفته شده است.

نماینده دولت در استان فارس تصریح کرد: هر جا با صداقت واقعیت‌ها را با مردم در میان بگذاریم آنان به ما کمک می‌کنند چنانکه به عنوان مثال در جمع‌آوری سلاح سرد در شهر شیراز بیش از برخورد قهری نیروی انتظامی و نیروی بسیج باید به فرهنگ‌سازی و همراهی خود خانواده‌ها اتکا داشت.

انتهای پیام/‌ص

نظرات بینندگان