کد خبر: ۳۶۴۲۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۷ - ۱۲ مهر ۱۳۹۱

راه‌اندازی نخستین آزمایشگاه صنعتی آموزشی کشور

آزمایشگاه و کارگاه ایمنی صنعتی آموزشی برای نخستین بار در کشور در گروه بهداشت حرفه‌ای دانشکده بهداشت و تغذیه دانشگاه علوم پزشکی شیراز راه‌اندازی شد.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، عضو هیئت علمی گروه مهندسی بهداشت حرفه‌ای و مسئول تدریس دروس ایمنی صنعتی دانشکده بهداشت و تغذیه شیراز اظهار داشت: این آزمایشگاه و کارگاه برای آموزش واحدهای عملی دروس ایمنی صنعتی در فضایی به مساحت تقریبی 60 متر مربع شامل فضای روباز و سربسته راه‌اندازی و تجهیز شده است.

مهدی جهانگیری افزود: آزمایشگاه و کارگاه ایمنی صنعتی دارای بخش‌های ایمنی حریق از جمله شیمی حریق، سامانه‌های اعلام حریق و اطفای حریق، سازه آموزش کار با خاموش کننده‌های دستی، بخش ایمنی برق، بخش تجهیزات حفاظت فردی، بخش گازسنجی، بخش ایمنی ماشین‌آلات و بخش ایمنی ساختمان است.

وی گفت: آموزش دروس ایمنی صنعتی دانشجویان رشته مهندسی بهداشت حرفه‌ای در این کارگاه انجام می‌شود.

جهانگیری اضافه کرد: پیش از این دروس ایمنی به صورت تئوری به دانشجویان ارائه می‌شد که با راه‌اندازی این کارگاه می‌توانیم این آموزش‌ها را به صورت عملی نیز ارائه دهیم.

وی تصریح کرد: این مسئله موجب می‌شود دانشجویان دروس را بهتر درک کنند و در هنگام ورود به بازار کار درک بهتری از محیط کار داشته باشند.

 

برچسب ها: ازمایشگاه ، شیرازه ، صنعتی
نظرات بینندگان