کد خبر: ۳۶۴۸۷
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۶ - ۱۵ مهر ۱۳۹۱

مساعدت و همکاری مسئولان و نمایندگان را نیازمندیم

مدیرکل بنیاد مسکن فارس گفت: برای اجرای طرح و برنامه‌های توسعه‌محور در مناطق روستایی این استان نیازمند مساعدت و پشتیبانی مسئولان و نمایندگان مردم در مجلس هستیم.

به گزارش شیرازه به نقل از خبرگزاری فارس، سید علی‌نقی لقمانی در دیدار با نمایندگان مردم فارس در مجلس شورای اسلامی که پیرامون بررسی تداوم اجرای طرح هادی در مناطق روستایی صورت گرفت، با مهم برشمردن اقدامات انجام شده و نیز طرح‌های پیش‌بینی شده برای توسعه آتی مناطق روستایی اظهار داشت: برای اجرای طرح و برنامه‌های توسعه‌محور در مناطق روستایی این استان با تنگنا‌های بسیاری مواجه شده‌ایم و برای رفع آن نیازمند مساعدت و پشتیبانی مسئولان و نمایندگان مردم در مجلس هستیم.

به گفته وی، استان فارس بیش از یک‌ میلیون و 600 هزار نفر جمعیت روستایی دارد و توجه به نیاز‌ها و اولویت‌های زندگی این قشر از نظر اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی دارای اهمیتی ویژه است.

مدیرکل بنیاد مسکن فارس در ادامه بیان کرد: برخی افراد ساکن روستا‌ها از تسهیلات لازم بهره‌مند شده و افراد ضعیفی محروم مانده‌اند که امید است مسئولان امر در توانمند‌سازی این گروه از روستائیان اهتمام ویژه داشته باشند.

لقمانی افزود: از نمایندگان مردم فارس در مجلس شورای اسلامی انتظار داریم مانند سال گذشته در حمایت و پشتیبانی از طرح‌ها و برنامه‌ها و اعتبارات ویژه این بخش دریغ نکنند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: وجود بنیاد مسکن در مناطق روستایی و خدماتی که ارائه می‌شود در کنترل مهاجرت از روستا به شهر‌ها دارای اهمیت است.

جعفر قادری افزود: اگر روستایی دارای مسکن باشد اما در‌آمدی نداشته باشد باز نیز شاهد رشد مهاجرت‌ها خواهیم بود.

نماینده مردم شیراز تصریح کرد: باید مسئله اشتغال در روستا‌ها حل شده و در کنار آن به بهسازی روستایی توجه شود.

نمایندگان مردم استهبان و نی‌ریز و سپیدان نیز در این نشست به ارائه پیشنهاداتی پرداختند.

به گزارش فارس، در این جلسه هم‌اندیشی تقویت و افزایش اعتبارات عمرانی اختصاص یافته، راهبرد‌های موثر در راستای کاهش مهاجرت روستائیان به شهر‌ها، توانمندسازی روستائیان در ابعاد اقتصادی و ایجاد فرصت برای بهره‌مندی از تسهیلات بانکی از جمله شاخص‌ترین موضوعاتی بود که مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

 

نظرات بینندگان