کد خبر: ۳۶۵۲۰
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۰ - ۱۶ مهر ۱۳۹۱

امضاء قرارداد پروژه لرزه نگاری دو بعدی

این پروژه در 15 ماه اجرایی خواهد شد و مدیریت امور اکتشاف شرکت ملی نفت حمایت های مالی لازم را برای اجرای آن انجام خواهد داد.
به گزارش شیرازه به نقل از واحد مرکزی خبر فارس، در راستای اکتشافات جدید نفتی قرارداد پروژه لرزه نگاری دو بعدی بهار بین مدیریت امور اکتشاف شرکت ملی نفت ایران و شرکت ژئوفیزیک دانا به امضا رسید.
مدیر امور اکتشاف شرکت ملی نفت گفت: در این پروژه هزار و 150 کیلومتر خط لرزه ای، 41 خط لرزه دوبعدی و 16 هزار و 800 چشمه انفجاری در منطقه فارس انجام می شود.
هرمز قلاوند با بیان این که طاقدیس های بزرگی در منطقه فارس با اجرای این پروژه ارزیابی می شود، افزود: هشت تا 10 طاقدیس ارزیابی می شود و کار سایزمیک در طاقدیس های بهار، پیر، بیرم، کلاغ، پلنگ، چنگال و امیر انجام خواهد شد.
وی افزود: این پروژه در 15 ماه اجرایی خواهد شد و مدیریت امور اکتشاف شرکت ملی نفت حمایت های مالی لازم را برای اجرای آن انجام خواهد داد.
مدیر امور اکتشاف شرکت ملی نفت گفت: در زمینه ژئوفیزیک در گرایش لرزه نگاری دو بعدی و سه بعدی به خودکفایی رسیده ایم و این در حالی است که پیش تر این عملیات از سوی شرکت های خارجی انجام می شد.
قلاوند با بیان این که اساس شناسایی ویژگی ها مخزن انجام کارهای ژئوفیزیک است، افزود: مخازن جدید پس از شناسایی باید برای انجام عملیات توسعه در اختیار شرکت های توسعه دهنده قرار گیرد.
 
نظرات بینندگان