کد خبر: ۳۶۵۸۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۵ - ۱۸ مهر ۱۳۹۱

رئیس جدید دانشگاه علوم تحقیقات فارس معرفی شد

رئیس جدید دانشگاه علوم تحقیقات فارس طی مراسمی معرفی و از خدمات رئیس پیشین این دانشگاه قدردانی شد.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، در این مراسم که صبح امروز در دانشگاه علوم و تحقیقات فارس در مرودشت برگزار شد، رئیس پیشین این دانشگاه اظهار داشت: این واحد دانشگاهی در سال 1383 به همت دانشگاه آزاد مرودشت خریداری و زیر نظر این واحد مشغول به فعالیت شد.

عبدالمجید اسدی افزود: واحد علوم تحقیقات فارس با 300 دانشجو در سال 1384 شروع به فعالیت کرد و با پیشرفت چشم‌گیر در حال حاضر 10 هزار و 500 دانشجو دارد و بیش از 2 هزار دانشجو نیز در ترم جدید وارد این دانشگاه شده‌اند.

رئیس پیشین دانشگاه علوم و تحقیقات فارس اضافه کرد: این دانشگاه در حال حاضر دارای یک‌هزار و 929 امتیاز و جزو چهار دانشگاه برتر منطقه یک دانشگاه آزاد بوده و دارای دو دانشکده است و دو دانشکده نیز در حال تصویب دارد.

وی ادامه داد: 150 نفر عضو هیئت علمی و 90 رشته مصوب در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی در این دانشگاه وجود دارد و بیشتر رشته‌ها در مقطع کارشناسی ارشد است.

اسدی افزود: این واحد دانشگاهی بزرگ‌ترین واحد علوم تحقیقات کشور پس از علوم تحقیقات تهران محسوب می‌شود و با دارا بودن بیش از 130 آزمایشگاه، کارگاه و دو مرکز تحقیقاتی در حال فعالیت و دو مرکز تحقیقاتی مصوب دارای جایگاه ممتازی  است.

رئیس پیشین این واحد دانشگاهی ادامه داد: یکی از بزرگ‌ترین مساجد دانشگاهی جنوب کشور با مساحت 4 هزار و 500 متر مربع مساحت زیربنا با پیشرفت فیزیکی 70 درصدی در این دانشگاه در حال احداث بوده و کتابخانه این واحد با 40 هزار کتاب با 18 هزار عنوان مشغول به فعالیت است.

به گزارش فارس، در این مراسم محمد کاظم کاوه پیشقدم قائم‌مقام رئیس دانشگاه آزاد واحد شیراز به عنوان رئیس جدید این واحد دانشگاهی معرفی و از تلاش‌های عبدالمجید اسدی رئیس سابق این دانشگاه تقدیر شد.

مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه علوم تحقیقات فارس با حضور اساتید و دانشجویان این واحد دانشگاهی برگزار شد، همچنین جمعی از اعضای شورای اداری شهرستان مرودشت، غلامحسین زمانی رئیس منطقه یک دانشگاه آزاد اسلامی، یدالله حسینی فرماندار مرودشت، قاسم جمالی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج مرودشت و محمدرضا رضایی رئیس دانشگاه آزاد واحد مرودشت نیز حضور داشتند.

 

برچسب ها: دانشگاه ، شیرازه ، فارس
نظرات بینندگان