کد خبر: ۳۶۵۸۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۳ - ۱۸ مهر ۱۳۹۱

زندان فیروزآباد به كلينيك مثلثى MMT تبدیل شده است

در راستاى اصلاح و تربيت نادمين و كاهش آسيب رفتارهاى پرخطر، كلينيك مثلثى MMT زیرنظر پزشك و تيم پيراپزشكى در زندان مشغول ارائه خدمات پزشكى و روانى به نادمين معتاد مى باشد.

به گزارش شیرازه به نقل از فیروز آنلاین در راستاى اصلاح و تربيت نادمين، بازپرورى معتادين و زمينه سازى جهت بازگشت سعادتمندانه آنان به جامعه، كلينيك مثلثى از دو سال قبل در اين زندان تشكيل گرديده و در حال معالجه و ارائه خدمات پزشكى و روان درمانى به زندانيان مى باشد.

رحيم بازيارى رييس زندان اظهار داشت: موضوع اصلاح و تربيت همه نادمين، به خصوص بازپرورى و معالجه زندانيان معتاد به موادمخدر، از اولويت هاى اصلى در انجام وظايف سازمانى ما مى باشد. ما معتقديم كه اصلاح بزهكاران امنيت جامعه را بالا برده و كيفيت زندگى همشهريان را تامين خواهد کرد و به اين عقيده خويش ايمان داريم لذا جهت رسيدن به اين مهم و طى اين مسير دشوار از تمام راهكارهاى علمى استفاده مى کنیم.

وى افزود: تشكيل كلينيك مثلثى با هدف معالجه و سالم سازى زندانيان معتاد شكل گرفته و تيم پيراپزشكى كه شامل پرستار، بهيار، روانشناس و كارشناس اصلاح و تربيت و ... مى باشد به صورت شبانه روزى و طبق استانداردهاى روز مشغول ارائه خدمات مربوطه مى باشد.

رحيم بازيارى ادامه داد: مسئله بازپرورى و معالجه زندانيان معتاد، فعاليتى تاثيرگذار بر بسيارى از مسائل مى باشد و موفقيت در اين زمينه نيازمند بذل عنايت مسئولين و همكارى اداراتى همانند فرماندارى، بهزيستى، شبكه بهداشت و درمان و…مى باشد و درخواست مساعدت داريم.

دكتر ابراهيم جعفرى مسئول بهداشت و درمان زندان نیز تشكيل كلينيك مثلثى MMT  را گام مهمى نيز در اصلاح نادمين، بازپرورى و جامعه پذيرى آنان عنوان کرد و بيان داشت: از زمان تشكيل كلينيك تاكنون، تاثيرات بسيارى بر زندانيان مشاهده کرده ايم به طورى كه در اين مقطع زمانى با درمان معتادين، زمينه بازگشت مجدد زندانيان به صفر رسيده و ميزان بزهكارى را نه تنها در اعتياد بلكه در جرايم مرتبط ديگر همانند سرقت، خريد و فروش موادمخدر، ترك نفقه و ... كاهش داده است.

ابراهيم جعفرى در خاتمه اظهار داشت: از ابتداى سال جارى تاكنون معتادين مشكوك تحت آزمايشات HBS و HIV، TB  قرار مى گيرند.

انتهای خبر/ص

نظرات بینندگان