کد خبر: ۳۶۶۱۶
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۷ - ۱۹ مهر ۱۳۹۱

تولید 10 هزار نهال در پارک جنگلی آبسکویه قیروکارزین

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری قیروکارزین از تولید بیش از 10 هزار نهال در نهالستان پارک جنگلی آبسکویه به منظور توسعه فضای سبز در این شهرستان خبر داد.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس عبدالرضا محمدی امروز در قیروکارزین اظهار داشت: به منظور توسعه و افزایش سرانه فضای سبز در قیروکارزین اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان اقدام به تولید بیش از 10 هزار نهال جنگلی از گونه‌های برهان، آکاسیا، ویکتوریا، آکاسیا سالیسینا، شیشه شور و استبرق کرد.

وی ادامه داد: در راستای همین اهداف به صورت مشارکتی با شهرداری‌های افزر، مبارک‌آباد و دهیاری‌های علی‌آباد، قلات و تنگ روئین نیز 8 هزار نهال از گونه‌های مختلف به منظور تامین نهال جنگل‌کاری حاشیه شهرها و بوستان‌های روستایی تولید می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری قیروکارزین با بیان اینکه باید با فرهنگ‌سازی در راستای افزایش بیش از پیش فضای سبز در این شهرستان تلاش کنیم، اظهار داشت: بهره‌وری صحیح و توسعه فرهنگ‌سازی استفاده از منابع طبیعی و فضای سبز امری مهم و انکارناپذیر است و ترمیم مراتع در پاره‌ای از موارد می‌تواند کمک شایانی را به توسعه فضای طبیعی کند.

محمدی با اشاره به اینکه رسیدگی به عرصه‌های منابع طبیعی نیازمند اعتبار بیشتر است، اضافه کرد: پشتیبانی و حمایت‌های مسئولان از روند اجرای طرح‌های منابع طبیعی در سطح  کشور باید در دستور کار قرار داشته باشد.

این مسئول تصریح کرد: تمام اقشار باید مانند گذشته در حفظ و نگهداری فضای سبز کوشا باشند چرا که با توجه به صنعتی شدن و فشارهای ناشی از آن، فضای سبز در کاهش مصرف انرژی، تعدیل درجه حرارت و جلوگیری از بروز برخی بیماری‌ها نقش اساسی و تأثیرگذاری دارد.

وی در پایان توسعه فرهنگ نهال‌کاری و تقویت پوشش گیاهی را از اهداف این طرح دانست و افزود: اداره منابع طبیعی این شهرستان با شعار بیاییم قیروکارزین را نهالستان کنیم قصد کاشت این نهال‌ها در طرح‌های پیش‌بینی شده از جمله بوستان‌های روستایی، حریم چاه‌های آب آشامیدنی، جنگل‌کاری حاشیه شهرها و توزیع میان اهالی شهرستان را دارد.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان