کد خبر: ۳۶۷۲۱
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۸ - ۲۳ مهر ۱۳۹۱

تامین مالی اجرای پروژه‌های عمرانی در شیراز از محل فاینانس بانک‌ها

در جلسه شورای اسلامی شهر شیراز طرح اجرای پروژه‌های عمرانی و شهری از محل فاینانس بانک‌های داخلی به تصویب رسید.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، یکی از طرح‌هایی که بعد از ظهر امروز در دویست و شصت و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر شیراز مطرح شد طرح اجرای پروژه‌های عمرانی و شهری از محل فاینانس بانک‌های داخلی بود که با هفت رای موافق به تصویب رسید.

در این طرح مصوب شد که شرکت‌هایی که آمادگی اجرای پروژه‌های عمرانی و شهری شهرداری شیراز را دارند با شرکت در مناقصه مربوطه با استفاده از وام‌های بانک‌های مختلف نسبت به احداث پروژه‌ها اقدام کنند.

این در حالی است که در این طرح شهرداری شیراز هیچگونه وثیقه ملکی به عنوان ضمانت وام به بانک ارائه نمی‌کند و خود شرکت منتخب امور مربوط را انجام می‌دهد ضمن اینکه شهرداری شیراز پس از پایان پروژه نسبت به بازپرداخت اقساط با سود 20 درصد (طبق اعلام بانک مرکزی) اقدام می‌کند.

رضا خیراندیش معاون فنی و امور عمرانی شهردار شیراز پیرامون این طرح اظهار داشت: عمده مشکلات ما در اجرای پروژه‌های عمرانی شهرداری کمبود اعتبار و منابع مالی است که با اجرای این طرح دیگر شاهد تاخیر در سرعت اجرای پروژه‌ها نیستیم.

محسن معین عضو شورای اسلامی شهر شیراز نیز گفت: هرچه زمان اجرای پروژه‌ها طولانی شود خودمان ضرر می‌کنیم بنابراین با تصویب طرح اجرای پروژه‌های عمرانی و شهری از محل فاینانس بانک‌های داخلی مدت زمان احداث پروژه‌ها طولانی نمی‌شود.

به گزارش فارس، سایر اعضای شورای اسلامی شهر شیراز نیز به عنوان موافق و مخالف طرح صحبت کردند که در نهایت با هفت رای موافق این طرح به تصویب رسید.

 

نظرات بینندگان