کد خبر: ۳۶۷۵۶
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۳ - ۲۴ مهر ۱۳۹۱

در حوزه جنگ نرم نباید تنها به دفاع اکتفا کرد

معاون فرهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: برای پیروزی در جنگ نرم نباید تنها به اقدامات دفاعی اکتفا کرد.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از شیراز، محمدعلی آسودی در جلسه نقد و بررسی کتاب «نبرد هسجان» اظهار داشت: مانند زمان جنگ سخت که اقدامات رزمندگان در دو محور آفندی و پدافندی بود در جنگ نرم نیز نباید تنها بر دفاع متمرکز شد.

وی افزود: وقتی دشمن برای تخریب چهره نورانی پیامبر اسلام فیلم می‌سازد و کاریکاتور سفارش می‌دهد باید علاوه بر محکوم کردن‌ها و راهپیمایی‌ها با تولیدات هنری به معرفی شخصیت عظیم رسول اکرم (ص) بپردازیم.

آسودی بیان کرد: در چند مقطع در دفاع مقدس دشمن با عملیاتی مانند ثامن‌الائمه، والفجر و کربلاها به طور مستمر مورد تهاجم قرار گرفته و در لاک دفاعی فرو رفت و حالا نیز جا دارد که در حوزه‌های فرهنگی این چنین عمل شود.

وی ابراز کرد: آنها که گمان می‌کنند اگر ما از ارزش‌های خود کوتاه بیاییم دشمن نیز کوتاه می‌آید بسیار ابله هستند زیرا دشمن یک لحظه دست از دشمنی خود با این نظام بر نمی‌دارد.

معاون فرهنگی سپاه اضافه کرد: باید با بسترسازی و سازماندهی اقدامات فرهنگی خود در سطح بین‌المللی دشمن را به لاک دفاعی فرو ببریم.

به گفته وی، یکی از اصلی‌ترین مولفه‌های تولید محتوای فرهنگی برای مقابله با جنگ نرم دفاع مقدس است که الگوی خوبی برای مبارزه در دنیا است و ظرفیت بسیار عظیمی برای بهره‌برداری دارد.

وی خاطرنشان کرد: در استان فارس پاسداران اهل قلم و شاعران ارزشی فراوانی وجود دارد که در عرصه جنگ نرم سرمایه کشور محسوب می‌شوند.

آسودی تصریح کرد: سپاه پاسداران انقلاب تیر ماه گذشته در هشتمین همایش خود 402 اثر در 11 رشته را بررسی کرد که کتاب اول انتخاب نشد و «نبرد هسجان» با رتبه دوم به عنوان کتاب برگزیده سال سپاه معرفی شد.

 مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه فجر فارس نیز در این نشست گفت: رزمندگان و ایثارگران و شهدا رسالت خود را به طور کامل انجام دادند و اکنون وظیفه حفظ و حراست و انتقال ارزش‌های دفاع مقدس بر دوش همگی ماست.

محمد حاجی زاده تصریح کرد: اگر با استفاده از تمام ظرفیت‌ها ابعاد مختلف حماسه دفاع مقدس برای نسل جوان تبیین شود به طور قطع هجمه فرهنگی دشمن ابتر می‌ماند.

یکی از منتقدان حاضر در این نشست اظهار داشت: در روزهای جنگ سخت فرماندهان جبهه همگی جوانان بودند و برای پیروزی در جنگ نرم نیز باید به جوانان اعتماد کرد و کار را به آنها سپرد.

حمید اکبرپور افزود: محمد محمودی نورآبادی  نویسنده کتاب «نبرد هسجان» در معرفی شخصیت شهید هاشمی‌نژاد موفق بوده است.

ساناز مجرد دیگر منتقد حاضر در این نشست نیز به بیان نکاتی فنی در مورد داستان «نبرد هسجان» پرداخت.

هر دو منتقد بر داوری اثربخش کتاب سال سپاه پاسداران انقلاب تاکید کردند و این داوری را مایه دلگرمی اهالی قلم دانستند.

انتهای پیام/ص

برچسب ها: حوزه ، جنگ نرم ، دفاع ، اکتفا ، شیرازه
نظرات بینندگان