کد خبر: ۳۶۸۰۱
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۷ - ۲۶ مهر ۱۳۹۱

میزان صدقات در قیروکارزین از سرانه فارس بیشتر است

مدیر کمیته امداد امام خمینی قیروکارزین گفت: سرانه صدقه پرداختی هر شهروند شهرستان 20 هزار و 300 ریال در ماه بوده که یک‌هزار و 300 ریال از سرانه استانی بالاتر است.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس محمد بهزادی امروز در قیروکارزین اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی حضرت امام خمینی (ره) با احداث کمیته امداد گام مهم و بلندی برای خدمت به اقشار محروم و آسیب‌پذیر جامعه برداشتند که امروز شاهد خدمات و فعالیت‌های این نهاد مقدس هستیم.

این مقام مسئول صندوق صدقات را یکی از منابع درآمدی کمیته امداد دانست و تصریح کرد: شهروندانی که تمایل به دریافت صندوق صدقات در منازل یا فروشگاه‌ها دارند می‌توانند به کمیته امداد محل زندگی خود مراجعه کرده و برای دریافت آن ثبت‌نام کنند.

بهزادی با بیان اینکه وضعیت اقتصادی و درآمدی مردم شهرستان پایین است، اضافه کرد: با این وجود میزان پرداخت صدقات شهرستان نسبت به سه سال گذشته 135 درصد رشد نشان می‌دهد و صدقات جمع‌آوری شده از ابتدای سال تاکنون در قیروکارزین نیز اعتقاد بالای دینی مردم و کمک به همنوعان نیازمند و محروم را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به رشد 41 درصدی پرداخت صدقه در قیروکارزین نسبت به سال گذشته اضافه کرد: 9 هزار و 618 صندوق صدقات کوچک و بزرگ در نقاط مختلف شهرستان وجود دارد که سال گذشته نزدیک به یک میلیارد ریال کمک‌های مردمی از طریق این صندوق‌ها در سطح شهرستان جمع‌آوری شده است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی قیروکارزین درآمد حاصل از صندوق صدقات کمیته امداد را در شش ماه نخست امسال نزدیک به 700 میلیون ریال دانست و ادامه داد: متوسط سرانه پرداختی صدقات توسط فارسی‌ها در حدود 19 هزار ریال در ماه است که سرانه پرداختی صدقه در قیروکارزین یک‌هزار و 300 ریال از نرم استانی پیشی گرفته و هر شهروند قیروکارزینی 20 هزار و 300 ریال در ماه صدقه می‌دهد.

وی گفت: برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی در سال‌های اخیر به تعداد صندوق‌های جمع‌‌آوری صدقات در نقاط مختلف شهرستان اضافه شده و اقدامات تبلیغی و فرهنگی برای افزایش مشارکت مردم در این امر پسندیده توسط کمیته امداد صورت گرفته است.

بهزادی در پایان افزود: مبالغ جمع‌آوری شده از محل صدقات را می‌توان در سرفصل‌ها و زمینه‌های مختلفی نظیر کمک به امر ازدواج جوانان و برطرف کردن احتیاجات خانوارهای نیازمند، پرداخت وام‌های کارگشایی به مددجویان و خدمات درمانی، فرهنگی و مواردی که برای آن تعریف شده صرف کرد.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان