کد خبر: ۳۶۸۰۹
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۱ - ۲۶ مهر ۱۳۹۱

کاهش 45 درصدی شاخص‌های ناامنی در فارس

معاون سیاسی امنیتی استاندار فارس گفت: در سال 90 نسبت به سال 89 در مجموع شاخص‌های نا‌امنی در این استان کاهش 45 درصدی داشته است.


به گزارش شیرازه به نقل از فارس از شیراز، کمال فیروزآبادی بعد از ظهر امروز در گردهمایی هم‌اندیشی مدیران دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی استان فارس اظهار داشت: انتخابات مجلس نهم که در سال گذشته در این استان برگزار شد منظم و در فضایی سالم و پاک صورت گرفت.

وی افزود: انتخابات فارس با 29 شهرستان، 15 حوزه انتخاباتی و  18 نماینده مجلس شورای اسلامی توسط یک تیم 50 تا 60 هزار نفره در کمال سلامت برگزار شد.

فیروزآبادی بیان کرد: در مرحله اول انتخابات شهرستان فسا روند انتخابات را به صورزت تمام مکانیزه برگزار کرد و در برخی شهرستان‌ها نیز بخشی از کار مکانیزه بود.

وی تصریح کرد: در مرحله دوم انتخابات مجلس تنها کلان‌شهری که انتخابات تمام مکانیزه داشت شیراز بود.

به گفته وی در حال حاضر این آمادگی در این استان وجود دارد که انتخابات بعدی در کل فارس به صورت مکانیزه برگزار شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار فارس ادامه داد: پیش از این در مواردی با بزرگ‌نمایی که صورت می‌گرفت احساس نا‌امنی کاذبی در این استان وجود داشت که مانعی برای سرمایه‌گذاری تلقی می‌شد.

وی خاطرنشان کرد: با تلاش‌های همه‌جانبه‌ای که صورت گرفت استان فارس در سال 90 رتبه اول جذب سرمایه‌گذاری خارجی را کسب کرد و همین امر نشانگر امنیت کامل در این استان است.

معاون استاندار فارس اضافه کرد: هدف‌گذاری اقتصادی انجام شده در سند چشم‌انداز به دلیل ظرفیت‌های کشور است که از آن جمله می‌توان به وجود منابع انرژی ارزان و متعدد در کشور اشاره کرد.

به گفته فیروزآبادی ایران از نظر ذخایر گازی در دنیا دوم و از نظر نفت نیز در ردیف کشورهای اول تا سوم قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: اگر اقتصاد چند موتور محرکه داشته باشد یکی همین انرژی ارزان است که در ایران وجود دارد.

فیروزآبادی اضافه کرد: دومین موتور محرکه اقتصاد منابع متنوع معدنی است که ایران گونه‌های مختلف آن را دارد.

این مسئول بیان کرد: سومین موتور محرکه اقتصاد نیروی انسانی محسوب می‌شود که کشور ایران از این نظر بسیار غنی بوده و حتی همین نیروی انسانی ایران اقتصاد کشورهای حوزه خلیج فارس را رونق داده است.

وی تصریح کرد: از دیگر عواملی که می‌تواند جایگاه اقتصادی ایران را ارتقا دهد، بازار مصرف است و ایران و کشورهای اطراف آن در آسیای میانه، قفقاز، عراق، پاکستان، کشورهای عربی حوزه خلیج فارس یک بازار 400 میلیون نفری را ایجاد کرده است.

به گزارش فارس، در این گردهمایی که با حضور محمدعلی پورموسوی مدیرکل سیاسی وزارت کشور برگزار شد روسای دانشگاه‌های فارس به بیان پاره‌ای مسائل و مشکلات پرداختند.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان