کد خبر: ۳۶۸۱۵
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۷ - ۲۶ مهر ۱۳۹۱

ترویج فرهنگ دینداری نیازمند مشارکت دولت و خیران است

رئیس شورای اسلامی استان فارس گفت: ترویج فرهنگ دینداری و آموزه‌های دینی نیاز به مشارکت خیران و دولت دارد.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از شیراز، مظفر مختاری بعد از ظهر امروز در مراسم کلنگ‌زنی حسینیه خلاری‌های مقیم شیراز اظهار داشت: مسجد به عنوان جایگاه عبادت مسلمانان از مهم‌ترین نهادهای جامعه اسلامی بوده و این مکان مقدس همواره در طول تاریخ اسلام نقش بنیادین و اصلی را ایفا کرده است.

وی گفت: اهمیت و ضرورت نقش مسجد در ترویج فرهنگ دینداری و آموزه‌های دینی نیاز به مشارکت خیران و دولت دارد.

رئیس شورای اسلامی استان فارس تصریح کرد: مشارکت مومنان در انجام فرایض دینی، علاوه بر آثار و برکات معنوی، سهم بسیاری در بالا رفتن امنیت اجتماعی و کاهش ناهنجاری‌های جامعه دارد.

وی با اشاره به نقش سیاسی و اجتماعی مشارکت مومنان در انجام فرایض دینی اضافه کرد: علاوه بر اینکه مساجد مکانی برای انجام فرایض دینی است مسئولان نیز می‌توانند با حضور در مساجد و ارتباط با عالمان روحانی و مشاوره با امام جماعت مساجد، با واقعیت‌های عینی جامعه آشنا شوند.

رئیس شورای استان فارس یکی از معضلات مهم و قابل توجه اجتماعی در حوزه مسائل دینی و فرهنگی را دوری جوانان از مساجد و هیئت‌های مذهبی دانست و افزود: دوری جوانان و نوجوانان از مساجد، نزدیکی و گرایش آنها به سمت و سوی معضلات اجتماعی را به همراه دارد.

وی افزود: در برخی برهه‌های زمانی نقش مساجد، تکایا و هیئت‌های مذهبی در امر هدایت و ارشاد جوانان نادیده و غیر قابل توجه قرار گرفته است که این امر نیاز به بازنگری دارد.

مختاری اضافه کرد: در برخی مواقع شاهد هستیم که از جوانان و نوجوانان در مساجد فقط به منظور ارائه و اجرای برنامه‌های عزاداری ماه محرم و صفر و ماه مبارک رمضان استفاده می‌شود و از اهمیت توجه به این قشر آسیب‌پذیر در دیگر ایام سال غافل مانده‌اند.

وی ادامه داد: تاکنون برنامه‌های دینی و فرهنگی انجام شده در مساجد و هیئت‌های مذهبی سخنرانی، مداحی و سینه‌زنی در ایام مشخص سال بوده و از لزوم توجه به جوانان، مسائل و مشکلات آنان در دیگر ایام سال باز مانده‌ایم.

به اعتقاد رئیس شورای اسلامی استان فارس این مهم از آنجایی قابل تامل است که شواهد نشان دهنده عمق و علاقه ریشه‌ای بیشتر جوانان جامعه نسبت به مقدسات و گرایش فطری به سمت خدا و امور ماورای دنیایی است.

وی افزود: شاهد مدعا حضور چشمگیر نوجوانان و جوانان در شب‌های احیای ماه مبارک رمضان و همچنین دهه محرم در مساجد و تکایا است.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان