کد خبر: ۳۶۸۲۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۵ - ۲۷ مهر ۱۳۹۱

بازنگری در افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تاکید بر برکات افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو خواستار توقف این روند تا بهبود شرایط اقتصادی شد.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از شیراز، محمد هادی ایمانیه چهارشنبه‌شب در گردهمایی هم‌اندیشی مدیران دانشگاه‌های استان فارس با حضور مدیرکل سیاسی وزارت کشور اظهار داشت: تعداد دانشجویانی که سال گذشته در دانشگاه علوم پزشکی شیراز پذیرفته شدند بیش از دو برابر سال قبل بود.

وی افزود: با وجود این افزایش پذیرش امکانات خوابگاهی، ایاب و ذهاب و اعتبارات مورد نیاز برای هر دانشجو به تناسب افزایش پیدا نکرد و مشکلاتی را برای دانشگاه ایجاد کرد.

ایمانیه ادامه داد: با توجه به اینکه در دفترچه کنکور اعلام شده بود که در مواردی دانشگاه علوم پزشکی تعهدی در قبال تامین خوابگاه ندارد اما از آنجا که پذیرش تبعات اجتماعی و فرهنگی حضور دانشجویان جوان در خانه‌های سطح شهر برای ما قابل قبول نبود با اضافه کردن خوابگاه و فشرده‌تر شدن اسکان این دانشجویان نیز از خوابگاه بهره‌مند شدند.

وی خاطرنشان کرد: در عین حال در شرایط فعلی پذیرش این تعداد دانشجو به صلاح نیست اگرچه افزایش تعداد دانشجویان مانع اعزام دانشجو به خارج از کشور و گسترش عدالت تحصیلی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز تصریح کرد: افزایش ناگهانی تعداد دانشجویان باعث مشکلاتی در بحث سرویس‌های ایاب و ذهاب شده که باید با اختصاص تخفیف‌هایی برای خرید وسیله نقلیه به علوم پزشکی کمک شود و همچنین گازوئیل اتوبوس‌های دانشگاه با قیمت قبل محاسبه شود.

وی اضافه کرد: در بحث تامین مواد غذایی دانشجویان اگر برای خرید اقلام غذایی به بازار واگذار شویم مشکلاتی برای دانشگاه ایجاد می‌شود.

ایمانیه ابراز کرد: تقاضا داریم در بحث تغذیه دانشجویان و تامین اقلام اصلی غذایی مانند گذشته به صورت متمرکز و با همکاری وزارت بازرگانی عمل شود.

وی در پایان با بیان اینکه بسیاری از فعالیت‌های تحقیقی و تولیدات موفق بهداشت و درمان در دانشگاه علوم پزشکی شیراز به عنوان قطب پزشکی کشور و پیشتاز طرح پزشک خانواده انجام می شود، گفت: فارس با 100 خانه بهداشت، 300 مرکز بهداشتی درمانی، شش دانشگاه، 23 دانشکده و 50 مرکز تحقیقاتی باید در بحث تامین بودجه تجهیزات مورد حمایت ویژه قرار گیرد.

رئیس دانشگاه آزاداسلامی شیراز نیز در این گردهمایی گفت: دانشگاه آزاد با 42 واحد و مرکز، 120 هزار دانشجو را در استان فارس پوشش می‌دهد.

به گفته حمزه سارویی، از 2 هزار و 300 عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد 70 درصد دارای درجه استادیاری، دانشیاری و استادی هستند.

ا‌نتهای پیام/‌ص

نظرات بینندگان