کد خبر: ۳۶۸۸۷
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۳ - ۲۹ مهر ۱۳۹۱

بیشترین اشتغال‌زایی توسط صنایع کوچک محقق می‌شود

معاون عمران و محیط زیست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی گفت: صنایع کوچک با کمترین سرمایه بیشترین اشتغال را در کشور محقق می‌سازند.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، جعفر صادقی بعد از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس اظهار داشت: سیاست‌های انقباضی بانک‌ها کم کم به سیاست‌های انسدادی تبدیل شده و این موضوع تولید‌کنندگان و به ویژه صنایع کوچک را با آسیب مواجه کرده است.

وی افزود: از سوی دیگر مسائل ارزی نیز صنایع کوچک را که آسیب‌پذیر‌تر هستند با مشکل مواجه کرده و لازم است که ارز ارائه شده به واحدهای تولیدی در همان حدود یک‌هزار و 700 تومان باشد.

معاون شرکت شهر‌ک‌های صنعتی تصریح کرد: شعار اصلی دولت مبنی بر گسترش عدالت با حمایت از صنایع کوچک محقق می‌شود.

به گفته وی، کشور در سال‌های گذشته بحران‌های بسیاری را با موفقیت پشت سر گذاشته و از توطئه اقتصادی استکبار نیز با سربلندی خارج می‌شود.

صادقی خاطرنشان کرد: در سه سال گذشته استان فارس از استان‌های پیشرو در جذب اعتبارات عمرانی بوده است.

وی اضافه کرد: در اعتبارات ملی نیز بالاترین رقم اعتبارات ملی را استان فارس در تمام تخصیص‌ها جذب کرده است.

صادقی تصریح کرد: بنا بر بررسی عملکرد استان‌ها توسط سازمان صنایع کوچک، فارس در مجموع در ردیف استان‌های اول تا سوم است.

مدیرعامل پیشین شرکت شهرک‌های صنعتی فارس نیز در این مراسم تصریح کرد: عملکرد شرکت شهرک‌های فارس در سه سال اخیر در بحث زیرساخت‌ها و هزینه‌کرد در حوزه زیرساخت 42 درصد کل عملکرد شرکت از ابتدای تاسیس بوده است.

علی همت افزود: در مجموع در استان فارس 56 شهرک و ناحیه صنعتی وجود دارد که تعداد بسیاری از آنها در همین سه سال اخیر ساخته شده است.

به گفته وی، شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از نظر تعداد شهرک‌های دارای سند ثبتی، اعضای تورهای برگزار شده و میزان آموزش رتبه نخست کشور را به دست آورده است.

کسب رتبه دوم کشور در تصفیه‌خانه‌های در دست ساخت، تعداد شهرک‌های دارای آب و برق و شهرک در حال واگذاری دیگر موردی بود که همت به آن اشاره کرد.

رئیس انجمن مدیران صنایع فارس نیز در این مراسم اظهار داشت: اگر چه آمار مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در مواردی قابل بازنگری است اما در زمینه فضای کسب و کار نباید شاخص‌های سال 89 را به سال 91 تعمیم دهیم.

به گفته محمد صادق حمیدیان، سیاست‌زدگی همواره بر اقتصاد فارس اثر نامطلوب داشته است.

در پایان این مراسم، با حکم فخرالله مولایی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ضمن تشکر و قدردانی از زحمات و تلاش‌های علی همت مدیرعامل پیشین شرکت شهرک‌های صنعتی فارس علی صداقت‌پور به عنوان سرپرست این شرکت منصوب شد.

به گزارش فارس، علی صداقت‌پور دارای سابقه 15 ساله مدیریت در دستگاه‌های اجرایی استان فارس و نیز سابقه شش ساله مدیریت در شرکت شهرک‌های صنعتی فارس است.

 

نظرات بینندگان