کد خبر: ۳۶۸۸۸
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۵ - ۲۹ مهر ۱۳۹۱

پايداري و افزايش پروازهاي فرودگاه جهرم به استقبال مسافر وابسته است

سال گذشته يك هزار و 200 ميليارد ريال براي توسعه فرودگاه‌ها هزينه شده است

به گزارش شیرازه به نقل از ایسنا، رئیس شرکت فرودگاه های کشور گفت: در راستای توسعه فرودگاه‌های کشور سال گذشته يك هزار و 200 میلیارد ریال هزینه شده است.

محمود رسولی‌نژاد امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس در جهرم افزود: از اين ميزان، 400 میلیارد ریال مربوط به كمك استان‌ها و مابقی از اعتبارات شركت فرودگاه‌هاي كشور هزينه شده است.

وي با يادآوري اينكه حدود 30 میلیارد تجهیزات در فرودگاه‌ها نصب شده است، ادامه روند توسعه فرودگاهي را مورد تاكيد قرار داد و افزود: در فرودگاه جهرم دستگاه DME  مراحل نصب را طي مي‌كند.

اين مقام مسئول اضافه كرد: سال گذشته 5 میلیارد ریال تجهیزات كمك‌ ناوبري و رفاهي خريداري و در فرودگاه جهرم نصب شده است.

رسولي‌نژاد گفت: مراحل خريد ماشین ایمن زمینی با 4 میلیارد ریال اعتبار در حال طي شدن است و با خريد آن جمعا 10 میلیارد ریال برای فرودگاه جهرم در سال 91 هزینه کردیم.

وي گفت: فرودگاه جهرم با باند کنونی تا رده هواپیمای فوکر 100 گنجایش دارد و در حال حاضر نيز كار خط کشی مجدد و نصب دستگاه کمک ناوبری را انجام مي‌دهيم تا با كاسته شدن مشكلات به پويا شدن هرچه بيشتر اين فرودگاه كمك شود.

وی افزود: برای گسترش باند فرودگاه جهرم نیاز به استقبال مردم از پروازها است، زيرا تا پرواز براي شركت‌هاي هواپيمايي مقرون به صرفه نباشد، انجام نمي‌شود، بنابراين حمايت مسئولان و مردم خوب شهرستان را نياز داريم.

رئیس شرکت فرودگاه های کشور با تصريح اينكه زیرساخت فرودگاه جهرم جهت پروازهای بیشتر آماده است، ابراز اميدواري كرد كه با راه‌اندازي پروازهاي نفت و پايداري آن، شاهد افزايش پروازها در اين فرودگاه خواهيم بود.

 

نظرات بینندگان