کد خبر: ۳۶۸۹۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۶ - ۳۰ مهر ۱۳۹۱

اجرای طرح نهضت مطالعه مفید در فارس

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس از اجرای طرح نهضت مطالعه مفید در استان خبر داد.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، حجت‌الاسلام محسن اسماعیل‌پور صبح امروز در دیدار با امام جمعه جهرم با اشاره به تشکیل انجمن خیرین کتابخانه‌ساز در استان فارس اظهار داشت: این امر در تمام شهرستان‌ها و توابع آنها راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه در برخی از کشورها از کتابخانه به عنوان دانشگاه عمومی یاد می‌شود، افزود: ما نیز باید بر روی این امر سرمایه‌گذاری کرده و به خوش ذوقی در سایر امور مربوط به بحث کتاب و کتابخوانی اهتمام بیشتری داشته باشیم.

مدیرکل امور کتابخانه‌های عمومی فارس با اشاره به اجرای پیک مهر در کتابخانه‌های عمومی استان اضافه کرد: شبکه کتابخوانان حرفه‌ای نیز با عضویت 5 هزار نفر از اعضای کتابخانه‌های استان شکل گرفته است.

اسماعیل‌پور با اشاره به اجرای طرح سیر مطالعاتی اقشار مختلف جامعه ادامه داد: این مهم برای اقشار مختلف جامعه از قبیل کارمندان و زنان خانه‌دار با موضوعات متنوع برنامه‌ریزی شده و در حال اجراست.

این مسئول با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب درباره ایجاد نهضت مطالعه مفید در جامعه خاطرنشان کرد: نخستین نهضت مطالعه مفید با برگزاری برنامه‌هایی از جمله پاتوق کتاب، طرح کتاب من و ... در استان فارس راه‌اندازی شده است.

وی ادامه داد: در طرح نهضت مطالعه مفید ائمه جمعه به عنوان کارشناسان خبره در زمینه شناخت کتب اسلامی عضویت دارند.

امام جمعه جهرم نیز در این مراسم گفت: در شورای فرهنگ عمومی جهرم پیشنهادات و مصوباتی برای امر ترویج کتاب و کتابخوانی در این شهرستان شده و برای اجرای این مهم نزدیک به 100 میلیون تومان اعتبار پیش بینی شده است.

حجت‌الاسلام لطف‌الله دژکام با بیان اینکه جهرم مشکل وجود کتابخانه ندارد، افزود: جهرم از لحاظ وجود کتابخانه کمبودی ندارد اما افراد کتابخوان کمی به کتابخانه‌ها می‌روند.

امام جمعه جهرم با بیان اینکه کتابخانه‌های این شهر در زمان‌های نزدیک به برگزاری کنکور پررونق است، تصریح کرد: سرانه مطالعه در ایران اندک بوده و باید این امر اصلاح شود و مطالعه مفید افزایش یابد.

دژکام با بیان اینکه مصوبات موجود در شورای فرهنگ عمومی جهرم در مورد امر کتاب و کتابخوانی نتایج مثبتی نداشته است، خاطرنشان کرد: با وضع موجود توجه به کتاب در جهرم رو به رشد بوده و امیدواریم پیشرفت مناسبی داشته باشد.

 

برچسب ها: اجرا ، شیرازه ، مطالعه
نظرات بینندگان