کد خبر: ۳۶۹۰۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۴ - ۳۰ مهر ۱۳۹۱

کمبود 2500 تاکسی در شیراز

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شیراز گفت: ناوگان تاکسیرانی شیراز به 2 هزار و 500 خودروی تاکسی نیاز دارد.

به گزارش شیرازه، منصور مفتاحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: براساس استانداردهای موجود باید به ازای هر 100 شهروند یک خودروی تاکسی در ناوگان تاکسیرانی فعالیت کند و در حال حاضر سازمان تاکسیرانی شیراز با کمبود حدود 2 هزار و 500 تاکسی مواجه است.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شیراز با بیان اینکه در حال حاضر 12 هزار تاکسی در سطح شهر شیراز فعالیت می‌کنند از کمبود 2 هزار و 500 خودروی تاکسی با توجه به جمعیت این شهر خبر داد.

وی با بیان اینکه توسعه ناوگان تاکسیرانی باید از طریق سایت متمرکز کشوری انجام شود، ادامه داد: توسعه ناوگان تاکسیرانی باید از طریق سایت متمرکز کشوری صورت گیرد که در حال حاضر این سایت فعال نیست.

*تنظیم طرح برخورد با مسافربرهای شخصی غیرمجاز

مفتاحی در بخش دیگری از سخنان خود حضور و فعالیت غیر‌مجاز مسافربرهای شخصی در سطح شهر شیراز را یکی از مهم‌ترین مشکلات سازمان تاکسیرانی اعلام کرد و افزود: از جمله معضلات پیش‌روی ناوگان تاکسیرانی فعالیت غیرمجاز مسافربرهای شخصی بوده که در سال‌های اخیر افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه حضور و فعالیت مسافربرهای شخصی در سطح شهر غیرمجاز است بر ضرورت برخورد قاطع با آنها تاکید کرد.

 

این مسئول خاطرنشان کرد: سازمان تاکسیرانی شیراز در راستای محدود کردن مشکلات ناشی از فعالیت خودروهای شخصی اقداماتی از جمله به‌کارگیری چند نیروی پلیس راهور به منظور اعمال قانون در مورد خودروی مسافربرهای شخصی، برگزاری جلسات و انجام مکاتبات متعدد با مسئولان ذی‌ربط، ذی‌صلاح و ... انجام داده است.

مفتاحی تصریح کرد: همچنین در راستای برخورد با مسافربرهای شخصی در روزهای اخیر با هماهنگی دادستان استان فارس طرح برخورد با سواری‌های مسافربر شخصی غیرمجاز تنظیم شده که در حال حاضر در حال بررسی است.

*تبدیل کارت صلاحیت رانندگان سرویس مدارس به کارت هوشمند

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید به ضرورت صلاحیت داشتن رانندگان سرویس مدارس از تبدیل کارت صلاحیت رانندگان سرویس مدارس به کارت هوشمند خبر داد.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شیراز تصریح کرد: این کار از جمله اقدامات قابل توجه سازمان تاکسیرانی در سال جاری بوده است.

وی ادامه داد: در این راستا اطلاعات رانندگان به صورت online در سایت مربوطه ثبت شده و توسط سخت‌افزارهای مربوط به آن توسط متصدیان، موضوع برای بازرسان سازمان و ... قابل بهره‌برداری است.

مفتاحی با اشاره به فعالیت مدیران اجرایی هر مدرسه به عنوان حلقه ارتباطی خدمات‌رسانی افزود: حوزه و حدود وظایف مدیران اجرایی تعیین میزان مسافت برای هر دانش‌آموز، تعیین و اعلام نرخ براساس نرخ مصوب، تنظیم قراردادهای دانش‌آموزان و تقسیم بندی سرویس‌ها بر اساس مقاصد دانش‌آموزان است.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شیراز در پایان اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین وظایف مدیران اجرایی جمع‌آوری شکایات و پیگیری آنها از طریق مراجع مربوطه است که براساس آن مدیران اجرایی شکایت‌های احتمالی را از شرکت‌های حمل و نقل، سازمان تاکسیرانی و ... جمع‌آوری کرده و پیگیری‌های لازم را در این راستا با هماهنگی نهادهای ذی‌ربط انجام می‌دهند.

 

برچسب ها: تاکسی ، شیرازه ، کمبود
نظرات بینندگان