کد خبر: ۳۶۹۰۶
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۸ - ۳۰ مهر ۱۳۹۱

مسئولان به وضعیت مسجد بغدادی‌ها رسیدگی کنند

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولان باید هر چه زودتر به وضعیت مسجد بغدادی‌ها رسیدگی کنند.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس محمد حسین ذوالانوار امروز در شیراز اظهار داشت: مسئولان میراث فرهنگی باید در قبال مرمت آثار تاریخی و فرهنگی جدیت بیشتری داشته باشند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نباید ترمیم و مرمت یک اثر تاریخی آغاز و سپس به دلایل مختلف مانند کمبود اعتبار و ... کار رها شده و آسیب‌هایی به اثر ثبت شده وارد شود.

وی پیرامون وضعیت مسجد بغدادی‌ها در شیراز گفت: این مسجد که یک اثر ثبت شده ملی بوده برای مرمت انتخاب و گل‌های پشت بام شبستان برای انجام ایزوگام جمع شده است.

 

این مسئول ادامه داد: اما در این مرحله کار رها شده و با یک بارش باران این مسجد مهم تاریخی شهر، با آسیب‌های جدی رو‌به‌رو می‌شود.

ذوالانوار اضافه کرد: مساجد خانه خدا هستند و در نحوه مدیریت یا مرمت آنها باید نگاه دقیق و مسئولانه‌ای داشت نه اینکه به دلایل مالی کار مرمت یک مسجد رها شود.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر مسئولان نمی‌توانند به هر دلیل با سرعت این مرمت را انجام دهند نباید در آستانه فصل سرد پشت بام این اثر تاریخی را خلع سلاح می‌کردند.

نایب رئیس ستاد اقامه نماز استان فارس تصریح کرد: باید تا قبل از اینکه برای این مسجد که سال‌ها مرکز فعالیت‌های مذهبی و انقلابی بوده اتفاقی رخ دهد کار مرمت پایان یابد زیرا این مکان علاوه بر اهمیت تاریخی برای مردم اهمیت مذهبی نیز دارد.

ذوالانوار خاطرنشان کرد: در پروژه‌هایی که سرعت و دقت حائز اهمیت است باید دقت نظر بیشتری شود تا شهروندان نگران میراث‌های فرهنگی و مذهبی خود نباشند.

وی در پایان خطاب به رسانه‌ها گفت: از رسانه‌های فعال و خوب در استان نیز انتظار داریم تا نگاه نظارتی خود را افزایش دهند و مانند مشاور چشم بینای مسئولان و مردم در امور مختلف و مشابه این امر باشند.

به گزارش فارس، این مسجد با توجه به نوع معماری و تزئینات به کار رفته و کتیبه‌های محراب، مربوط به دوره قاجاریه است که در محله قدیمی سردزک شیراز واقع شده و دارای پلان مربع و یک ایوانی و حیاط مرکزی بوده و سردر اصلی مسجد در ضلع شرقی است که بعد از عبور از یک درب چوبی قدیمی از طریق یک دالان به حیاط مسجد راه پیدا می‌کند‌.

مسجد بغدادی در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده و در مراقبت و حفاظت سازمان میراث فرهنگی بوده است.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان