کد خبر: ۳۶۹۰۷
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۰ - ۳۰ مهر ۱۳۹۱

منحصر به فرد بودن پروژه کوه نور شیراز

شهردار شیراز گفت: پروژه کوه نور شیراز در سطح کشور منحصر به فرد است.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از شیراز، علیرضا پاک فطرت بعد از ظهر امروز در دویست و شصت و هفتمین جلسه علنی شورای شهر شیراز اظهار داشت: پروژه کوه نور باید در قالب پروژه‌های هدف 95 معرفی شود تا شهرداری شیراز بتواند از سال آینده در این پروژه سرمایه‌گذاری کند.

شهردار شیراز ادامه داد: این پروژه دارای ویژگی‌های بی‌نظیری است که به دلیل طبیعت خوبی که خداوند به مردم شیراز هدیه کرده تنها در این شهر قابل اجراست.

وی گفت: پروژه کوه نور یک پروژه منحصر به ‌فر د است که از نظر نوع زمین،‌ توپوگرافی موقعیت محل و سایر خصوصیات و طبیعت مناسب در سطح کشور بی‌نظیر است.

پاک فطرت اضافه کرد: در این پروژه بیش از 15 بسته سرمایه‌گذاری دیده شده است که سرمایه‌گذاران می‌توانند در یک، چند یا تمام این فرصت‌ها به مشارکت بپردازند.

شهردار شیراز با اشاره به اینکه سطح اشغال این پروژه بین 3.5 تا پنج درصد است، خاطرنشان کرد: 95 درصد فضای مابقی می‌تواند به عنوان یک پارک بزرگ گردشگری در خدمت شهر باشد که فرصت خوبی برای شهرداری است تا از همین حالا شرایط لازم برای این پروژه را ایجاد کند.

وی گفت: برای تسریع در روند این پروژه از شش ماه قبل مدیر اجرایی این پروژه معرفی شده است و از اعضای شورا می‌خواهم تا اجازه دهند هرچه زودتر دفتر این پروژه در محل احداث شود.

پاک فطرت تصریح کرد: پروژه کوه نور از پروژه‌های مهم و تاریخی شهر شیراز بوده که علاوه بر توجیه اقتصادی خود در مقوله‌های گردشگری و فرهنگی شاخص است.

شهردار شیراز اضافه کرد: در کنار فضا، زمین و طبیعت منحصر به فرد این پروژه توجیه اقتصادی آن نیز قابل توجه است که برای مشارکت تعداد فراوانی از سرمایه‌گذاران فرصت‌سازی می‌کند.

به گزارش فارس، اعضای شورای اسلامی شهر شیراز در جلسه علنی خود، کلیات طرح کوه نور را مبنی بر پیش‌بینی و اجرای 15 مجموعه گردشگری، فرهنگی، رفاهی و خدماتی در ورودی دروازه قرآن شیراز تصویب کردند.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان