کد خبر: ۳۶۹۳۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۷ - ۰۱ آبان ۱۳۹۱

حمل هر کیلو زباله 40 تومان هزینه دارد

معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری شیراز گفت: به ازای هر متر مربع نظافت شهر شیراز روزانه 12 ریال و حمل هر کیلو زباله بیش از 400 ریال هزینه می‌شود.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس رمضان امینی امروز در شیراز اظهار داشت: حدود 46 میلیارد تومان در بخش جمع‌آوری، حمل و دفن پسماندهای شهر شیراز و همچنین نظافت شهر شیراز هزینه می‌شود.

وی اضافه کرد: زمان‌های جمع‌آوری و حمل پسماند در روزهای فرد یا زوج صورت می‌گیرد و همکاران ما در سازمان مدیریت پسماند در این زمینه اطلاع‌رسانی لازم را انجام داده‌اند.

معاون اجرایی شهرداری شیراز ادامه داد: سال گذشته نزدیک به یک میلیارد تومان برای نورپردازی شیراز در مکان‌هایی مانند پل باغ صفا و بلوار جمهوری هزینه شد و در طرح جامع نورپردازی شهر شیراز نیز این موارد تکمیل می‌شود.

امینی تصریح کرد: در بخش فضای سبز نیز وضع به همین منوال بوده و در بحث آسفالت سال گذشته 19 میلیارد ریال و امسال 39 میلیارد ریال در شیراز هزینه شده است.

وی خاطرنشان کرد: پروژه سنگ‌فرش حافظیه هنوز به اتمام نرسیده و قرار است که در آن پیاده‌راهی امن برای عبور و مرور مردم احداث شود.

امینی تصریح کرد: در حال حاضر بندکشی این پروژه انجام نشده و قرار است این پروژه با کمک اعتباری میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس انجام شود.

به گفته وی، به طور موقت از این معبر استفاده می‌شود و در آینده عبور و مرور خودرو از چهار ‌راه ادبیات به حافظیه ممنوع شده و مسیرهای جایگزین برای خودروها در نظر گرفته می‌شود.

امینی ادامه داد: در این پروژه مبلمان اعم از سطل زباله، نورپردازی، نیمکت و ... متناسب با محیط پیرامونی تعبیه شده و محیطی امن برای عبور بی‌خطر شهروندان و گردشگران ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/ص

برچسب ها: حمل ، زباله ، هزینه ، شیرازه
نظرات بینندگان