کد خبر: ۳۶۹۷۴
تاریخ انتشار: ۲۳:۴۲ - ۰۲ آبان ۱۳۹۱

توانمندی‌های فارس به نمایش گذاشته می‌شود

توانمندی‌های استان فارس در زمینه تولید دارو، تجهیزات پزشکی و فناوری‌های مرتبط با سلامت و پرورش ایده، در نمایشگاهی در مجتمع سینا و صدرای دانشگاه علوم پزشکی شیراز به نمایش گذاشته می‌شود.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دبیر کمیته حمایت از تولیدات داخلی این دانشگاه اظهار داشت: این نمایشگاه شامل چهار غرفه دارویی، 10 غرفه شرکت‌های در حال ساخت کارخانه تجهیزات پزشکی در این استان و هشت شرکت تولید‌کننده تجهیزات پزشکی بوده و غرفه‌هایی نیز به صاحبان ایده در حیطه تجهیزات پزشکی اختصاص داده شده است.

سید ابوالفضل هاشمی افزود: با فعالیت دانشگاه‌های شیراز و پیام نور این شهر، بنیاد ملی نخبگان و پارک علم و فناوری در فارس و همچنین وجود صنایع قوی در این استان به ویژه صنایع الکترونیک مانند صاایران که یکی از پایه‌های اصلی تولید تجهیزات پزشکی است، می‌توان در حیطه تولید در فارس بسیار فعال عمل کرد.

وی ابراز داشت: با وجود این بنیه علمی قوی در فارس، هر کدام به صورت جزایر پراکنده‌ای فعالیت می‌کنند.

هاشمی بیان کرد: با توجه به پیام مقام معظم رهبری در زمینه تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی و شرایطی نیز که دولت‌های استعماری در تحریم کالاهای سلامت‌محور ایجاد کرده‌اند، از ابتدای امسال کمیته حمایت از تولیدات داخلی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز تشکیل شده است.

این مسئول تصریح کرد: اعضای این کمیته تصمیم گرفتند که با برگزاری این نمایشگاه، هم به پیام مقام معظم رهبری لبیک گفته باشند و هم اینکه دانشگاه‌ها و صنعت فارس که توانایی بالایی دارند اما مانند جزایر پراکنده‌ای فعالیت می‌کنند را به هم‌گرایی سوق دهند.

وی گفت: توانمندی این استان در علم پزشکی موجب ایجاد یک بازار مصرف خوب برای استفاده از تجهیزات پزشکی است که این گونه نمایشگاه‌ها و هم‌گرایی بین دانشگاه‌ها و صنایع، موجب می‌شود که بتوانیم با تولید، دغدغه مردم و مسئولان را در مورد کالاهای سلامت‌محور کم کنیم.

هاشمی ادامه داد: این نمایشگاه نهم و دهم آبانماه جاری در مجتمع سینا و صدرای دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار می‌شود و به دلیل تخصصی بودن، بازدید آن برای دانشجویان پزشکی، مهندسی پزشکی، اساتید و افرادی مانند پرستاران و پزشکان که با دستگاه‌های تجهیزات پزشکی کار می‌کنند، مفید است.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان