کد خبر: ۳۷۰۴۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۴ - ۰۵ آبان ۱۳۹۱

کشت کلزا در جهرم افزایش یابد

رئیس اداره جهاد کشاورزی جهرم گفت: با توجه به استراتژیک بودن محصول کلزا لزوم کاشت و افزایش تولید این محصول در جهرم احساس می‌شود.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس جلال بهجو امروز در جهرم اظهار داشت: کلزا یک محصول استراتژیک برای منطقه و کشور بوده که در مقایسه با سایر محصولات، آب کمتری مصرف کرده و محصول بیشتری از آن برداشت می‌شود.

وی با بیان اینکه با کاشت کلزا هزینه‌های آبیاری و برق مصرفی برای پمپاژ آب به زمین‌های کشاورزی به حداقل می‌رسد، افزود: سازگاری این محصول با شرایط مختلف آب و هوایی، بالا بودن درصد روغن دانه این گیاه، نقش بسیار آن در توسعه صنعت زنبورداری، داشتن ریشه عمیق، کاهش علف‌های هرز مزرعه و آفات و امکان کاشت، داشت و برداشت آن در شرایط مختلف با امکانات محلی از جمله خصوصیات این محصول است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی جهرم اضافه کرد: با توجه به استراتژیک بودن کاشت دانه‌های روغنی کلزا در اقتصاد کشور مجموعه جهاد کشاورزی و کشاورزان این شهرستان تمام توان خود را در راستای تولید هرچه بیشتر و روزافزون این محصول به کار برده‌اند.

وی با بیان اینکه رشد و توسعه این محصول به قطع وابستگی کشور در واردات دانه‌های روغنی کمک می‌کند، خاطرنشان کرد: ما باید دیدگاه کشاورزان را در مورد کشت دانه روغنی کلزا تغییر داده و آنها را با تمام زوایای مثبت کشت این محصول آشنا کنیم تا بتوانیم در آینده نزدیک بخش قابل توجهی از مزارع را به کشت دانه‌های روغنی اختصاص دهیم.  

رئیس اداره جهاد کشاورزی جهرم با اشاره به اهمیت و جایگاه محصول کلزا در دنیا، تصریح کرد: کشور ما جزو چند کشور نخست وارد کننده روغن نباتی بوده و برای گریز و عدم وابستگی به بیگانگان با داشتن موهبت شرایط اقلیمی مناسب باید به کشت کلزا پرداخته شود.

انتهای پیام/ص

برچسب ها: کشت ، کلزا ، جهرم ، افزایش ، شیرازه
نظرات بینندگان