کد خبر: ۳۷۱۱۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۷ - ۱۰ آبان ۱۳۹۱

برای مدیری که درد مردم دارد

اين مطلب رپرتاژي براي يك مديركل نيست؛ بلكه تقديري است از مديري ارزشمند، ولايي و خدوم، بي آنكه روح او هم از نگارش چنين سطوري باخبر باشد!

شیرازه - قبل از تحرير: اين مطلب رپرتاژي براي يك مديركل نيست؛ بلكه تقديري است از مديري ارزشمند، ولايي و خدوم، بي آنكه روح او هم از نگارش چنين سطوري باخبر باشد!

 تقديري است از شخصي كه اين روزها برخي خبر از تغيير وي مي دهند؛ به همان ها يادآوري مي كنيم در آن برهه اي كه احمدزاده استاندار فارس بود و با اكثر قريب به اتفاق مديران كل درگيري شديد پيدا كرد، ايشان نيز از آنجايي كه هميشه از اين فضاهاي پرتنش بدور هستند، حسب رعايت اخلاق استعفا دادند؛ و انتشار اين خبر كافي بود كه خيل عظيم اساتيد دانشگاه، پزشكان، مديران، دانشجويان و تشكل هاي دانشجويي و...  به ميدان بيايند و ضمن تقدير از عملكرد مطلوب او نگذارند اين حادثه شوم رقم خورد؛ و در نهايت احمدزاده با آن خصوصيت منحصر به فردش نيز سنت شكني كرد، رسما به ميدان آمد و اعلام كرد نخواهد گذاشت او صحنه فارس را ترك كند!

اين سطور تقديري است از شخصي كه به مردم خدمت مي كند بي آنكه منتي گذارد؛ اين مطلب رپرتاژ نيست؛ روح او هم از نگارش چنين مطلبي بي خبر است.

كمتر كسي است كه تا بحال پرخاشگري دكتر ايمانيه را ديده باشد؛ هرچند او قائم مقام وزير در استان فارس و رئيس دانشگاه علوم پزشكي است، اما همگان اذعان دارند كه شخصي متواضع و به دور از عجب است و از بديهي ترين خصوصيات اخلاقي اش مي توان به آرامش و همچنين بي حاشيه بودن وي اشاره كرد.

اما تمامي اين موارد سبب نمي شود كه او هيچ گاه ازكوره در نرود! خصوصا آنكه پاي حق و حقوق مردم و علي الخصوص قشر فقير و مستضعف جامعه در ميان باشد.

به گزارش خبرنگار "شيرازه"، طي روزهاي اخير نامه اي از دكتر بهادر رئيس هيئت مديره نظام پزشكي شيراز بدست دكتر ايمانيه رسيده است كه علي الظاهر ضمن نقدهايي به طرح ملي پزشك خانواده، فحوايي بدور از انصاف داشته است.

اين نامه سبب گشته است دكتر ايمانيه هم براي يك بار كه شده نشان دهد كه مي تواند از كوره در رود! تا آنجا كه ضمن ارسال جوابيه اي به وي، رونوشت نامه را براي تمامي مسئولان استان، اعم از فرمانداران و نمايندگان مجلس و ائمه جمعه و ... فرستاده است؛ همچنين وزير بهداشت، وزير رفاه، اعضاي شوراي عالي نظام پزشكي كشور، روساي نظام پزشكي كل كشور و... نيز از مخاطبين ملي اين نامه بوده اند!

شروع نامه پس از ذكر تشريفات اداري بدين گونه است كه:

(احتراما در پاسخ به نامه شماره ... مورخ 20/7/91 جنابعالي، انتظار اينجانب از جنابعالي به عنوان يكي از اساتيد دانشگاه علوم پزشكي شيراز، مدير يكي از گروه هاي اصلي دانشگاه و شخصيتي معتقد به مباني نظام آن بود كه....) و سپس شروع مي كند به انتقاد شديد نسبت به نگارش نامه مذكور و پاسخ به مطالب مطروحه در آن؛ به طور مثال در فرازي از اين جوابيه ميخوانيم:

«از ذكر اين جمله كه "هزينه عمده بار درمان بر دوش مردم قرار گرفته و سازمانهاي بيمه گر از فرانشيز ناچيزي كه تاكنون در پرداخت به موقع آن نيز چندان موفق نبوده اند شانه خالي خواهند كرد" بسيار متعجب شدم! زيرا مردمي كه وارد طرح پزشك خانواده شهري شده اند و توسط پزشك خانواده رايگان ويزيت مي شوند، داروي خود را رايگان دريافت مي كنند، هزينه آزمايشگاه و تصويربرداري آنها در سيستم دولتي تغيير نكرده و در سيستم خصوصي كاهش داشته و در صورت ارجاع به متخصص همكار با طرح پزشك خانواده تنها 30% ويزيت را پرداخت مي نمايند، چگونه از اجراي طرح متضرر شده اند؟!»

 همچنين در ادامه اين نامه آمده است:

«همواره به عنوان عضوي از نظام پزشكي كشور آرزو كرده ام براي يك بار هم كه شده نظام پزشكي واقعا به دفاع از مردم پرداخته و در مقابل سوء استفاده كنندگان از نام پزشك -كه خوشبختانه تعداد بسيار محدودي دارند اما نفوذ كمي ندارند- مي ايستاد و ثابت مي كرد كه براي وجيه الملّه ماندن و جمع آوري آراء، لازم نيست نقش دائمي اپوزسيون ايفا نمايد!»

اما جالب آنجاست كه دكتر ايمانيه در اوج خشم هم سعي داشته است از دايره انصاف خارج نگردد و درانتهاي نامه مي نويسد:

«آنچه كه اينجانب از جنابعالي شناخت دارم مجددا تاكيد مي كنم شخصيتي آزاد و باتقواست كه وقتي مصلحت مردم را در اجراي يك طرح مي بيند شجاعانه دفاع مي كند، گرچه از انتقاد سازنده هم دريغ ندارد»

"شيرازه" به سهم خود ضمن تقدير از خدمات ارزشمند اين مدير عزيز، اميدوار است ديگر مسئولين نيز همانند ايشان براي دفاع از حقوق محرومين و مستضعفين سينه سپر كنند و از پست خود به منظور رفع هرچه بيشتر موانع موجود در حوزه هاي مختلف زندگي مردم، بهره كافي برند.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
اهالی شهر دوبرجی داراب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۱
0
سلام خدمت دکتر ایمانیه

جناب دکتر مشکل کلنگ زنی بستر درمان شهر دوبرجی کی حل می شود ؟

چرا باید مردم روستای قلعه نو برای این امر مهم ممانعت کنند ؟

مگر جناب عالی تصمیم گیرنده نمی باشید؟

خواهشمندیم برای حل این مشکل افرادی را بفرستید تا بستر درمان شهر دوبرجی کلنگ زنی شود

شهروند کوهمره نودان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۱
0
سلام . ضمن تقدیر از مدیر ارزشمند جناب دکتر ایمانیه خواهشمند است نسبت به اخذ کد شبانه روزی درمانگاه کوهمره نودان اقدام فرمایید .
کارمند
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۱
0
ضمن عرض تشکر از درج مطلب فوق تقاضامندم درخصوص پزشک خانواده گزارشات بیشتری تهیه گردد ومشکلاتی که در این میان برای مردم نیز بوجود آمده نیز بررسی گردد.بنده چند سال است که زیر نظر متخصص گوارش بوده ام اما اکنون برای مراجعه به متخصص میبایست برگ ارجاع از پزشک خانواده ام تهیه کنم اما پزشک خانواده از دادن برگ ارجاع خودداری میکند ومیگوید خودم شما را درمان میکنم.لذا اینجانب تابحال چندین مورد با تعرفه آزاد به پزشک متخصص مراجعه نموده ام.