کد خبر: ۳۷۱۷۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۰ - ۱۴ آبان ۱۳۹۱

جشن بزرگ عید ولایت در سومین حرم اهل بیت برگزار شد

صبح امروز حرم حضرت احمد بن موسی الکاظم،شاهچراغ(ع) شاهد برگزاری جشن بزرگ عید غدیر با حضور باشکوه ولایتمداران و عاشقان امامت ولایت بود.

شیرازه،جشن بزرگ عید غدیر صبح امروز باحضور گسترده آحاد مردم، بسیجیان و پاسداران سپاه فجر برگزارشد.عاشقان امامت و ولایت از دو مسیر فلکه شاهزاده قاسم و سه راه نمازی لبیک گویان خود را به حرم مطهر شاهچراغ (ع) رساندند تا در مراسم جشن بزرگ عید غدیر شرکت کنند.پس از قرائت قرآن ،اجرای گروه تواشیح و مولودی خوانی مداحان از برنامه های آغازین این جشن بود.

دین بدون ولایت یک جسم مرده است

فرمانده سپاه فجر اولین سخنران این جشن، ضمن تبریک این عید بزرگ گفت:مجلس وجشنی که به نام حضرت علی (ع) تشکیل شود، مجلس ذکر،دعا و مناجات و پیوند با امامت و ولایت است.این ششمین سال است که این چنین عید غدیر را جشن می گیریم که امیدواریم از این به بعد یک رویه تبدیل شود.
سردار غیب پرور اظهارداشت:اگر ولایت را از دین بگیریم از بقیه دین چیزی جز کالبد بی جان نمی ماند و در واقع دین بدون ولایت یک جسم مرده ای است.
غیب پرور افزود:اسلام حج دارد،نماز دارد،جهاد دارد،امربه معروف ونهی از منکردارد اما چیزی که نماز را نماز ،جهاد را جهاد، وامربه معروف را امربه معروف می کند ولایت است.هرکسی بخواهد رابطه خودرا با ولایت علی (ع)بسنجد کافیست که ارتباط خود را با نظام اسلامی مقایسه کند اگر با ولایت امام خامنه ای سازگار است بداند ولایت امام علی (ع) را بجا اورده است.چون حرف اما خامنه ای،رفتار او ،تولی او، تبری او همان رفتار حضرت علی است.

امروز باید دنبال وحدت حداکثری باشیم

حجت الاسلام میر مرشدی سخنران اصلی این مراسم ضمن تشریح خطبه غدیر گفت:در روز عید غدیر یکی از دلایلی که پیامبر عظیم الشان اسلام مسیر بیعت را درمحل غدیر ترسیم کردند، پیام بلند اعلام ولایت از طرفی و دعوت به وحدت حداکثری در زیرچتر ولایت از طرف دیگر بود.

نماینده سابق ولی فقیه در نیروی هوایی سپاه بیان داشت:درفتنه88امام خامنه ای تاکید می کردند که وظیفه ما جذب حداکثری است باید پایه حرکت شما برجذب باشد تا دفع،ایشان طوری جامعه را هدایت کردند که عدد14میلیون به عدد14تبدیل شد.

وی افزود:پیامبراکرم(ص) علم امامت و ولایت را به حضرت علی دادند و مردم را به سوی وی و اطاعت از وی دعوت کردند، اما خواص آن زمان هرچه توانستند تفرقه ایجاد کردند و دور علی (ع) را خالی کردند،مردم هرچه توانستند بی وفایی کردند،700سال خون به دل جامعه اسلامی کردند،لذا امام خمینی اولین عنصری که روی آن دست گذاشتند وحدت جامعه اسلامی حول محور ولایت بود که امروز رهبر فرزانه انقلاب نیز باچنگ و دندان از این عنصر دفاع می کنند.
میرمرشدی خطاب به بسیجیان ومتدینین اظهار داشت:برای ایران اسلامی فتنه جدیدی طراحی شده است،این فتنه از درون خانه اصحاب بیرون می آید مدعیان ولایتمداری و مدعیان امام زمانی پرچمداران فتنه92خواهند بود.
وی دربخشی دیگر از صحبت های خود به تحریم ها اشاره و خاطرنشان کرد:تحریم هیچ تاثیری در ارداه ما در دفاع از ارزشهای خودمان ندارد اما واقعیت است دشمن درکمین است می خواهد ملت ما و جوانان ما را خسته و ملول کند، دل بچه حزب اللهی ها راخالی کند، ما باید با تاسی به صحبت های امام خامنه ای مراقب باشیم عمله دشمن نشویم.

وی ادامه داد:امثال اولاند رئیس جمهور فرانسه که گفته بود گزینه جنگ روی میز است بهتر است سرو سامانی به وضعیت بحرانی خود بدهند، گذشت آن روزی که آواکس های امریکایی و میراِهای فرانسوی به کمک صدام آمدند اگر امروز ما تهدید عملی شویم همزمان 200نقطه از تلاویو را با موشک هدف قرار می دهیم.

نظرات بینندگان