کد خبر: ۳۷۲۷۲
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۳ - ۱۷ آبان ۱۳۹۱

4 قاچاقچی مواد مخدر به دار مجازات آویخته شدند

احکام اعدام 13 قاچاقچی عمده مواد مخدر در شیراز صادر شده است که از این تعداد احکام چهار نفر امروز در میدان کوزه گری این شهر اجرا شد.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی دادگستری استان فارس، این قاچاقچیان که در سال‌های 88، 89 و 90 دستگیر شده‌اند، متهم به حمل، نگهداری و توزیع مقادیر کلان و عمده مواد مخدر هستند.

«آ - ا» به اتهام حمل 78 کیلوگرم هروئین فشرده و هروئین، «ش – م» به اتهام شرکت در حمل و نگهداری 351 کیلوگرم تریاک، «ن - ت» به اتهام مشارکت در حمل 32 کیلو و 300 گرم هروئین، «ن - ح» به اتهام حمل و نگهداری 100 کیلو و 555 گرم هروئین، مجازات می‌شوند.

همچنین «ر - د» به اتهام نگهداری پنج کیلوگرم هروئین و خرید و نگهداری دو کیلو و 30 گرم تریاک، «ف - م» به اتهام حمل و نگهداری و فروش 20 کیلو 630 گرم هروئین، «م – د» به اتهام تهیه، حمل و نگهداری 21 کیلوگرم هروئین، «س - ح» به اتهام حمل 146 کیلو 800 گرم تریاک و «پ - ک» به اتهام حمل یک کیلو و 250 گرم هروئین با حکم شعب اول، دوم و سوم دادگاه‌های انقلاب اسلامی شیراز به اعدام محکوم شده‌اند.

احکام این متهمان پس از تأیید دادستان کل کشور و طی مراحل قانونی و رد شدن تقاضای عفو و بخشودگی متهمان، با موافقت ریاست قوه قضائیه و با دستور دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در شیراز به اجرا در آمد.

پس از اجرای احکام این چهار متهم فردا نیز در چند نقطه شهر شیراز پنج نفر دیگر از سوداگران مرگ نیز به دار مجازات آویخته می‌شوند.

مسئولان قضایی استان فارس همچنین از اجرای حکم اعدام چهار نفر دیگر از حاملان، توزیع کنندگان و قاچاقچیان عمده مواد مخدر در زندان عادل آباد شیراز و یکی از شهرستان‌های این استان در آینده نزدیک خبر دادند.

دادستان عمومی و انقلاب شیراز در همین مورد به قاچاقچیان مواد مخدر، سارقان مسلح و کسانی که با اعمال مجرمانه خود آسایش عمومی را مختل می‌کنند، هشدار داد که دستگاه قضایی و انتظامی با جدیت با این افراد برخورد می‌کند.

علی القاصی مواد مخدر را از جمله عوامل فساد در جامعه خواند و تصریح کرد: اراده دستگاه قضایی در مبارزه با این ام‌الفساد که باعث بروز جرائم و آسیب‌های اجتماعی متعدد شده است به هیچ وجه سست نمی‌شود و همان‌گونه که در گذشته نیز با اجرای این احکام هشدارهای جدی به سوداگران مرگ داده شد از این پس نیز این رویکرد ادامه می‌یابد.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان