کد خبر: ۳۷۲۷۳
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۶ - ۱۷ آبان ۱۳۹۱

افزایش 50 درصدی تعداد قراردادهای پژوهشی در دانشگاه شیراز

مسئول دفتر ارتباط علم و صنعت دانشگاه شیراز گفت: ارزش مجموع قراردادهای پژوهشی کاربردی در این دانشگاه نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش 50 درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از شیراز، محمدحسن شیخی بعد از ظهر امروز در همایش «نقش ارتباط صنعت و دانشگاه در تولید ملی» اظهار داشت: دفتر ارتباط صنعت دانشگاه سابقه 10 ساله دارد و لازم است صنایع به دانشگاه اطمینان کرده و نیازهای خود را به آن گزارش دهند.

وی تصریح کرد: «همایش استانی نقش ارتباط صنعت و دانشگاه در تولید ملی» با حضور 100 موسسه صنعتی برگزار می‌شود.

شیخی افزود: در 16 پنل تخصصی همایش ارتباط صنعت و دانشگاه 240 کارشناس، محقق و فعال صنعتی مدعو به تبادل اطلاعات می‌پردازند.

مسئول دفتر ارتباط علم و صنعت دانشگاه شیراز خاطرنشان کرد: تفاوت این همایش با همایش‌های مشابه این است که به عنوان خروجی آن، پروژه‌های جدید مورد نیاز صنایع تعریف و مقدمات آغاز به کار فراهم می‌شود.

وی ادامه داد: دانشگاه شیراز امسال با افزایش درخواست پژوهش‌های کاربردی رو به رو بوده و ارزش مجموع قراردادهای پژوهشی کاربردی در این دانشگاه در هفت ماه ابتدایی سال جاری به 90 میلیارد ریال رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش 50 درصدی را نشان می‌دهد.

معاون پژوهشی دانشگاه شیراز نیز در این همایش گفت: سرمایه‌های دانشگاه بیش از هر چیز نیروی انسانی آن است.

مصطفی سعادت ابراز داشت: یکی از اهداف دانشگاه این است که نگاهی به مسائل و مشکلات جامعه داشته باشد و کمک کند دستگاه‌های اجرایی و بخش‌های مختلف مشکلات را بهتر بشناسند.

وی افزود: دانشگاه شیراز با توانمندی‌های بسیاری که دارد و تنوع دوره‌های تحصیلات تکمیلی می‌تواند در شناسایی و حل علمی بسیاری از مشکلات صنعتی موثر باشد.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان