کد خبر: ۳۷۳۰۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۱۸ آبان ۱۳۹۱

کازرون یکی ازقطب های تولید اناردرفارس است

کارشناس مسوول زراعت جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: این شهرستان با تولید سالانه 32 هزار تن انار یکی از قطب های تولید این محصول در استان فارس به شمار می آید.

به گزارش شیرازه به نقل از ایرنا مهرداد بازیار،  سطح زیر کشت اناردرشهرستان کازرون را یک هزار و 800 هکتار اعلام کرد و افزود: میزان برداشت این محصول در این شهرستان 18 تن درهکتار است.

وی بیان داشت: هم اینک برداشت اناراز باغ های این شهرستان درحال انجام است که تا پایان آبان ادامه دارد و پیش بینی می شود امسال میزان تولید این محصول در مقایسه با پارسال 20 درصد افزایش داشته باشد.

بازیار، بارندگی خوب ، تامین آب مناسب ، رعایت اصول بهزراعی توسط باغداران ،انجام آبیاری تحت فشار واستفاده ازماده جذب کننده رطوبت که ماده جدیدی است وموجب بیش از 40 درصد صرفه جویی درمصرف آب می شود، ازدلایل افزایش تولید محصول انار این شهرستان عنوان کرد.

این کارشناس اضافه کرد: عمده ترین ارقام انار تولیدی این شهرستان رباب ، بریت ، اتابکی ، شیرازی وشیرین است و دراین میان مرغوبترین آن ˈربابˈ است که علاوه برعرضه دربازارهای مصرف داخلی به کشورهای حاشیه خلیج فارس نیزصادرمی شود.

وی ادامه داد: شاپور، کوهمره ، قائمیه ، فامور، بالاده وحومه شهرکازرون ازعمده ترین مناطق تولید انار این شهرستان به شمار می آید.

بازیاردر بخش دیگری از مطالب خود گفت: پارسال افزون بر20 میلیارد ریال تسهیلات برای استفاده از روش آبیاری تحت فشار به با غداران پرداخت شد.

این کارشناس، اضافه کرد: مشکلاتی که کشاورزان با آن روبه رو هستندعدم خرید تضمینی انار، نبود صنایع فراوری وتبدیلی وعدم نقدینگی است.

او ادامه داد: اگردولت انار را از باغداران به قیمت باغ می خرید ودراختیار تعاونی ها قرار می داد ، این محصول با قیمت ارزان تر به دست مصرف کننده می رسید.

شهرستان کازرون در فاصله 120 کیلومتری غرب شیراز واقع شده است.

انتهای خبر/ص

برچسب ها: کازرون ، قطب ، تولید ، انار ، فارس ، شیرازه
نظرات بینندگان