کد خبر: ۳۷۳۰۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۲ - ۱۸ آبان ۱۳۹۱

حضور دانشجویان سروستان در المپیاد بین المللی مخترعین مشهد

دو طرح اختراعی«سیستم مقابله و جلوگیری از حریق» و «چراغ راهنمایی و رانندگی ساعت شنی خورشیدی» دانشجویان واحد سروستان در سومین نمایشگاه المپیاد بین المللی مخترعین مشهد پذیرفته شد.

به گزارش شیرازه به نقل از سرو آنلاین،مخترعین این دو طرح به نام های علیرضا رجبی و سعید فلاحی در مورد اختراعات خود توضیحاتی ارائه دادند.

علیرضا رجبی در مورد اختراع خود تحت عنوان سیستم مقابله و جلوگیری از حریق گفت:با این سیستم درصد احتمال هر نوع وقوع آتش سوزی و مرگ و میر گاز به صفر می رسد.نحوه عملکرد این سیستم بر مبنای امواج رادیویی می باشد که ابتدا با توجه به سنسور نصب شده در محیط وجود گاز را تشخصص داده و فرستنده دستور اجرای فرمان های زیر را از طریق امواج رادیویی به گیرنده می دهد.قطع گاز محیط- قطع برق مکان مورد نظر- تهویه هوا به صورت خودکار- تماس با آتش نشانی یا هر شماره دیگری که در سیستم قرار گرفته باشد و اعلام هشدار خطر بوسیله آژیر.

سعید فلاحی دیگر دانشجو این واحد نیز در مورد اختراع خود تحت عنوان چراغ راهنمایی و رانندگی ساعت شنی خورشیدی گفت:این طرح تشکیل شده از سیستم دنبال کننده خورشیدی که با طلوع خورشید نور را دنبال می کند و انرژی نور را به انرژی الکتریکی تبدیل می کند که نیاز انرژی چراغ راهنمایی و رانندگی را تامین می کند.

وی افزود:چراغ راهنمایی و رانندگی به صورت ساعت شنی پیمانه را خالی و پر می کند که کار تایمر چراغ راهنمایی و رانندگی امروزی را انجام می دهد که دیگر نیاز به نصب تایمر مجزا نمی باشد.

همچنین به دلیل اینکه طرح فوق به صورت فلت طراحی شده است دیگر نیاز به سه چراغ رنگی قرمزو زرد و سبز نمی باشد و رنگ ها در صفحه LED عوض می شوند.

انتهای خبر/ص

نظرات بینندگان