کد خبر: ۳۷۳۵۸
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۷ - ۲۰ آبان ۱۳۹۱

توصيه هاي پليس همزمان با فرا رسيدن محرم الحرام به هيئت هاي مذهبي

نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران در آستانه فرا رسيدن ماه محرم الحرام و عاشوراي حسيني، اطلاعيه اي صادر كرد.

به گزارش شیرازه متن اين اطلاعيه بدين شرح است: «عاشورا نقطه عطف شجاعت، شكيبايي، ذلت گريزي و ستم ستيزي در تاريخ پرفراز و نشيب اسلام است. عاشورا مظلومانه ترين و جانگدازترين واقعيت در حيات بشري است كه در آن، مبارزه با خودپرستي و خودكامگي با خون نگاشته شد.
در آستانه ماه محرم الحرام و عاشوراي حسيني، نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران با تأسي از فرمايشات حكيمانه مقام معظم رهبري (مدظله العالي) در پاسداشت اين ايام و همگامي با مردم شهيدپرور ايران اسلامي، توجه مسئولان هيات ها و دسته هاي مختلف عزاداري و همچنين شهروندان را به منظور ايجاد نظم و امنيت هرچه بيشتر مراسم عزاداري، به نكات زير جلب مي نمايد:
-ماموران انتظامي و راهنمايي و رانندگي با تلاش بي وقفه كوشش خواهند نمود با برقراري نظم و امنيت و سهولت در تردد خودروها، بر شكوه و عظمت مراسم عزاداري در سراسر كشور بيفزايند. لذا به شهروندان محترم توصيه مي شود با ماموران انتظامي و راهنمايي و رانندگي در اين ايام همكاري صميمانه داشته باشند.
-به هيات ها و دسته هاي عزاداري تاكيد مي شود به منظور صيانت از نهضت عظيم كربلا، از انجام اعمال خرافي و دور از شأن اسلام كه موجب وهن دين و مظهر بي نظمي و ناهنجاري اجتماعي است، پرهيز نمايند.
-مسئولان هيات هاي عزاداري و تكايا، از نصب هرگونه داربست در معابر عمومي كه موجب مسدود شدن خيابان و يا كندي عبور و مرور مي شود به شدت پرهيز نمايند.
-به كليه مسئولين هيات ها و دسته هاي عزاداري توصيه مي شود در حركت دسته هاي عزاداري و حين برگزاري مراسم عزاداري، بويژه در ساعات پاياني شب، رعايت حال بيماران و افراد مسن را بنمايند.
-مراكز 110 پليس در تمامي ساعات شبانه روز آماده دريافت اطلاعات و خدمت رساني به مردم خواهند بود.»

انتهای خبر/ص

نظرات بینندگان