کد خبر: ۳۷۳۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۸ - ۲۱ آبان ۱۳۹۱

آزادراه شیراز ـ اصفهان تا پایان سال 94 افتتاح می شود

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در استان فارس گفت: آزادراه شیراز ـ اصفهان تا پایان سال 1394 به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، هوشنگ عشایری اظهار داشت: آزادراه شیراز ـ اصفهان این مسیر را 120 کیلومتر کوتاه‌تر می‌کند و کسانی که بخواهند از شیراز به سمت اصفهان حرکت کنند، با 3.5 ساعت رانندگی به مقصد خود می‌رسند.

وی افزود: این آزادراه یکی از افتخارات بزرگ مجموعه وزارت راه و شهرسازی در خدمت‌رسانی به مردم استان فارس و اصفهان است و ادامه آن در جنوب کشور به خلیج همیشه فارس می‌رسد که با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی مذاکراتی را صورت داده‌ایم و در آینده شاهد اجرای 200 کیلومتر آزادراه از شیراز به بوشهر خواهیم بود.

عشایری اضافه کرد: اداره کل راه و شهرسازی فارس قصد دارد تا پایان سال 1394 (برنامه پنجم توسعه)، آزادراه‌ها و بزرگراه‌های این استان که تا پایان سال 1390 حدود 800 کیلومتر بود را به یک‌هزار و 800 کیلومتر برساند.

وی گفت: هدف گذاری کرده‌ایم که سالانه 250 کیلومتر راه بسازیم و در حال حاضر نیز 250 کیلومتر آزادراه آماده آسفالت داریم.

قائم مقام وزیر و مدیرکل راه و شهرسازی فارس در بخش دیگری از سخنان خود به مباحث راه آهن در این استان اشاره کرد و ادامه داد: فارس به خود می‌بالد که یک‌پنجم راه آهن در حال ساخت کشور در آن قرار دارد و در آینده‌ای نزدیک چهارراه ریلی در جنوب کشور به این استان منتقل می‌شود.

عشایری تصریح کرد: نزدیک به 2 هزار کیلومتر راه آهن در این استان در حال ساخت است که به جنوب از دو مسیر، به شرق از یک مسیر و به سمت غرب (خوزستان)، از یک مسیر مصوب و مطالعات آن نیز ابلاغ شده است.

 

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
فرهاد
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۱
0
تا آن موقع مي توان حداقل 5آزاد راه ساخت .البته در خارج از استان!!!!