کد خبر: ۳۷۴۱۸
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۱ - ۲۲ آبان ۱۳۹۱

رسوایی‌های اخلاقی سیاستمداران آمریکایی+عكس

به گزارش شیرازه به نقل از ایسنا، در این گزارش به شرح مختصری از هشت مورد از جنجالی‌ترین رسوایی‌های جنسی سیاستمداران آمریکایی در دو دهه اخیر پرداخته شده است.

 

1-گری هارت - 1988:

 

 

گری هارت

 

 

گری هارت، سناتور سابق ایالت کلرادوی آمریکا، در سال 1983 نتوانست در انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها به کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری سال 1984 دست پیدا کند، اما برای انتخابات ریاست جمهوری سال 1988 اصلی‌ترین گزینه برای کاندیداتوری حزب دموکرات بود. در سال 1987 در حالی که انتخاب درون حزبی نزدیک بود، نشریه آمریکایی میامی هرالد دو عکس از گری هارت منتشر کرد که اولی نشان می‌داد زن 29 ساله غریبه‌ای به غیر از همسرش در حال خارج شدن از منزل وی است. دومین عکس نیز گری هارت و این زن 29 ساله را که "دونا رایس" نام داشت در کنار یکدیگر نشان می‌دهد. افشای این رابطه نامشروع باعث از بین رفتن امیدهای گری هارت برای رسیدن به ریاست جمهوری و کناره‌گیری وی از کاندیداتوری در انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها شد.

 

2- بیل کلینتون- 1997:

 

 

 

 

 

 

رئیس‌جمهور اسبق آمریکا در سال 1998 هنگامی که روابط جنسی نامشروع وی با مونیکا لوینسکی، کارآموز جوان در کاخ سفید فاش شد، به درد سر بزرگی افتاد. وی به دلیل انکار این رسوایی در حالی که مدارک غیرقابل انکاری آن را ثابت می‌کردند توسط مجلس سنای آمریکا به شهادت دروغ و تلاش برای جلوگیری از اجرای عدالت متهم شد اما با کسب یک رای اضافی توانست از برکناری رهایی یابد.

 

 

 

3-لری کریگ- 2007:

 

 

 

 

 

 

این سناتور جمهوری خواه آمریکایی از ایالت آیداهو به خاطر مواضع بسیار محافظه‌کارانه‌اش بر سر طرح اخلاق و خانواده شناخته شده بود. وی در سال 2007 در دستشویی فرودگاه بین‌المللی مینیاپولیس-سنت پل به دلیل پیشنهاد رابطه جنسی به یک مامور مخفی پلیس مرد که او را ردگیری می‌کرد و به اتهام "رفتار زننده" دستگیر شد. وی اتهام خود را پذیرفت اما در عین حال همجنس‌باز بودن را رد کرد. لری کریگ، تحت فشار حزبش پس از این رسوایی از مجلس سنا استعفا کرد.

 

4-الیوت اسپیتزر- 2008:

 

 

 

 

 

 

وی که دادستان کل نیویورک تا سال 2006 و فرماندار این ایالت تا سال 2008 بود از نظر نیویورکی‌ها الگوی اخلاق و عفت بود. اما در سال 2008 فاش شد که الیوت اسپیتزر، مشتری ثابت شبکه‌های روسپیگری که علیه آنها اعلام جنگ کرده بود، است. دو روز پس از آن که وی به داشتن این روابط اعتراف کرد به دلیل تهدید به استیضاح توسط قانونگذاران ایالت، از مقام فرمانداری ایالت نیویورک استعفا کرد و آینده سیاسی درخشانی که در انتظار وی بود، بر باد رفت.

 

5- جان ادواردز- 2008:

 

 

 

 

 

 

وی سناتور ایالت کارولینای شمالی بود و در سال 2008 در رقابت‌های انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها از باراک اوباما شکست خورد. جان ادواردز پس از شکست خوردن از اوباما و در حالی که دو هفته به آغاز گردهمایی حزب دموکرات باقی مانده بود اعتراف کرد که از دو سال پیش تاکنون با زنی به نام "ریل هانتر" رابطه نامشروع داشته است. وی در سال 2010 در بیانیه‌ای پذیرفت که حتی از این زن صاحب یک فرزند است. افشای این رابطه در سال 2008 موجب شد او بخت خود برای تصدی برخی سمت‌ها در دولت اول باراک اوباما نظیر معاون رئیس‌جمهور و یا دادستان کل را از دست بدهد.

 

6-مارک سانفورد- 2009:

 

 

 

 

 

 

در سال 2009 در حالی که مارک سانفورد، فرماندار ایالت کارولینای جنوبی بود، گمانه‌زنی‌هایی مطرح شد مبنی بر اینکه وی کاندیدای ریاست جمهوری حزب جمهوری خواه برای سال 2012 خواهد بود. در حالی که زمینه‌های قدرتمندی برای کاندیداتوری مارک سانفورد در این انتخابات در حال فراهم شدن بود وی در ماه ژوئن 2009 به طور غیرمنتظره‌ای به مدت یک هفته در آمریکا ناپدید شد. پس از آنکه وی در 24 ژوئن در فرودگاهی در آمریکا دیده شد، تحت فشار رسانه‌ها اعتراف کرد که این یک هفته را نزد معشوقه خود در کشور آرژانتین سپری کرده است. وی در اظهاراتی علنی گفت: حقیقت این است که من همسر خود را فریب دادم. به دنبال این رسوایی سانفورد از مقام ریاست انجمن فرمانداران جمهوری خواه آمریکا استعفا کرد و هیچگاه از تبعات این رسوایی خلاصی پیدا نکرد.

 

7-آنتونی وینر- 2011:

 

 

 

 

 

 

وی که نماینده نیویورک در مجلس نمایندگان آمریکا بود با افشاگری نسبت به این که عکس‌هایی زننده از خود را از طریق وب سایت توییتر برای چند زن فرستاده، روبرو شد و به همین دلیل در ماه ژوئن 2011 اعلام کرد که از کنگره آمریکا استعفا می‌دهد. به دنبال این رسوایی امیدهای وی که برای رسیدن به شهرداری نیویورک در سال 2013 برنامه‌ریزی کرده بود، از بین رفت.

 

8- هرمان کین- 2011:

 

 

 

 

 

 

وی سناتور فوق محافظه‌کار و یکی از بخت‌های اصلی کاندیداتوری حزب جمهوری خواه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2012 بود. در ماه اکتبر 2011 چهار زن وی را متهم به آزار جنسی کردند و زن دیگری نیز اعلام کرد 13 سال معشوقه وی بوده است. این زن مدعی شد هرمان کین کمی پیش از آنکه کاندیداتوری خود برای انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کند به رابطه 13 ساله‌اش با وی پایان داده است. با وجود آنکه هرمان کین اعلام کرد که طرح این اتهامات برای ترور شخصیتی وی انجام شده اما در ماه دسامبر 2011 گفت که از کاندیداتوری برای ریاست جمهوری انصراف می‌دهد.

 

نظرات بینندگان