کد خبر: ۳۷۴۳۵
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۷ - ۲۲ آبان ۱۳۹۱

بیش از 13000مددجوی فارس بیمه شده‌اند

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد فارس گفت: از سوی صندوق بیمه اجتماعی روستایی و عشایری، 13 هزار و 345 مددجوی کمیته امداد امام خمینی فارس زیر پوشش بیمه اجتماعی قرار گرفته‌اند.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس،عباس شکری اظهار داشت: با پرداخت حق بیمه از سوی کمیته امداد امام خمینی فارس، مددجویان از مزایای بیمه‌های درمان، پیری، ازکارافتادگی و مستمری برخوردار می‌شوند.

وی افزود: این نهاد مردمی برای تحقق فرامین مقام معظم رهبری مبتنی بر سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، توانمندسازی، کارآفرینی و تحکیم نهاد خانواده را برای گروه‌های هدف اجرایی کرده است.

شکری با اشاره به اینکه حوزه حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی فارس به عنوان بازوی اجرایی این نهاد با تلاش و جدیت درصدد تحقق 100 درصدی توسعه بیمه‌های اجتماعی بین مددجویان واجد شرایط است، افزود: شناسایی و ارائه اطلاعات مددجویان بیمه اجتماعی به تفکیک زنان سرپرست خانوار ساکن در مناطق شهری که سن آنان حداکثر 50 سال تمام است، همچنین مردان و زنان مجری طرح‌های اشتغال و ساکن در روستاها و مناطق عشایرنشین مشمول این طرح هستند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد فارس تصریح کرد: تهیه و به روزرسانی بانک اطلاعاتی مددجویان حوزه حمایت و توانمندسازی کمیته‌های امداد هر شهرستان از دیگر فعالیت‌های این نهاد مردمی  است.

شکری ابراز داشت: سهمیه اختصاص داده شده به بیمه اجتماعی، تا پایان سال جاری 19 هزار و 200 مددجو بوده، که از این تعداد، 9 هزار و 300 زن سرپرست خانوار و 9 هزار و 100 نفر از مشمولان طرح‌های اشتغال و خودکفایی در سامانه توسعه بیمه‌های اجتماعی ثبت‌نام کرده‌اند.

نظرات بینندگان