کد خبر: ۳۷۴۶۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۹ - ۲۳ آبان ۱۳۹۱

تبدیل به احسن موقوفات پذیرفته نیست

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مهر گفت: تبدیل به احسن موقوفات توسط متولیان وقف پذیرفته نیست و تنها بر اساس مجوز مجتهد جامع‌الشرایط می‌توان به این کار مبادرت کرد.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، رضا سمیع‌پور اظهار داشت: اگر به وقف توجه و برای آن هدفی انتخاب شود، بسیاری از مشکلاتی که در جامعه با آن رو به رو هستیم برطرف می‌شود.

وی اضافه کرد: بسیاری از مشکلات مانند تحصیل و یا مشکلات دارو و درمان که بسیاری از مردم با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، با هدایت کردن وقف در این مسیر در جامعه از بین می‌رود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مهر در ادامه ابراز داشت: در گذشته مسیر وقف در راستای حفظ اسلام هدایت شده است که امروز نیز علاوه بر اینکه این هدف باید ادامه‌دار باشد در رفع بسیاری از نیازهای جامعه مانند تحصیل و ازدواج جوانان موثر واقع شود.

سمیع‌پور گفت: بیشتر موقوفات در شهرستان مهر مربوط به اطعام و روضه‌خوانی در ماه‌های محرم و صفر در دو منطقه اسیر و مهر است.

وی با اشاره به اینکه وقف در این شهرستان دارای اهمیت و جایگاه بالایی است، تصریح کرد: وقف‌های بسیاری در مهر وجود دارد که هنوز به طور کامل شناسایی نشده‌اند و موقوفات شناسایی شده در این منطقه مربوط به سال 74 است.

این مسئول با بیان اینکه واقفان اهل تسنن وقف‌های بسیاری در این منطقه دارند، اظهار داشت: بیشتر موقوفات و زمین‌های زراعی اهل تسنن گله‌دار وقف به مسجد جامع این شهر و حورمه آن بوده که در این مورد 11 سهم از 19 سهم کل روستای حورمه در اختیار وقف است.

رئیس اداره اوقاف مهر با اشاره به تغییر موقوفات در این شهرستان بیان داشت: اشخاصی که متولی وقف بوده‌اند اراضی را در تصرف داشته‌اند که امروز به علت موقعیت ویژه این اراضی، با عنوان تبدیل به احسن زمین‌های کشاورزی خریداری شده را جایگزین این موقوفات کرده‌اند.

سمیع‌پور ادامه داد: تبدیل به احسن شرایط ویژه خود را دارد یعنی اگر ملکی در مسیر انهدام قرار گرفت تنها بر اساس مجوز مجتهد جامع‌الشرایط می‌توان آن را تبدیل به احسن کرد.

وی اضافه کرد: اقدامات صورت گرفته متولیان وقف صحیح نبوده است و از کسانی که علم و اطلاع کافی از موقوفات این شهرستان دارند می‌خواهیم که برای شناسایی این موقوفات به اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان مراجعه کنند تا این اداره بتواند موقوفات را در مسیر هدف واقف و مورد نیاز جامعه هدایت کند.

 

برچسب ها: مهر ، فارس ، موقوفات ، شیرازه
نظرات بینندگان