کد خبر: ۳۷۴۶۹
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۳ - ۲۳ آبان ۱۳۹۱

بهره‌برداری از 8 پروژه عمرانی بزرگ در شیراز

شهردار شیراز گفت: عملیات اجرایی هشت پروژه بزرگ عمرانی با بیش از 4 هزار میلیارد ریال اعتبار، تا پایان سال جاری در شیراز به اتمام می‌رسد.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی حوزه شهردار این شهر، علیرضا پاک فطرت اظهار داشت: تا پایان امسال عملیات اجرایی پروژه‌های تونل سعدی، تونل‌های دوقلوی کوهسار مهدی (عج)، تقاطع‌های غیرهمسطح رضوان، فضیلت، دکتر حسابی، باهنر، فاز اول تقاطع سه سطحی ستارخان و بخشی از بزرگراه آرین به اتمام می‌رسد.

وی با قدردانی از صبوری شهروندان و تحمل مشکلات ترددی ناشی از اجرای این پروژه‌ها، ابراز داشت: برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و اعتبارات لازم برای این پروژه‌ها تأمین شده است.

شهردار شیراز با بیان اینکه در بسیاری از طرح‌های عمرانی، جا به جایی تاسیسات عاملی بر کند شدن روند است، به همکاری خوب دستگاه‌های خدماتی در تسریع روند اجرای پروژه‌های عمرانی اشاره و خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات موجود در تعامل با دستگاه‌ها، ارائه نقشه است که گاه همین تعیین طرح و نقشه، کار را معطل می‌کند.

پاک فطرت با یادآوری اینکه هزینه تملک در برخی پروژه‌ها از هزینه اجرای آن پروژه بیشتر است، گفت: در پروژه‌هایی نظیر تقاطع غیرهمسطح ستارخان، تملک بخشی از مسیر و جا به‌ جایی تاسیسات شهری دو عامل تاثیرگذار در کندی کار به‌شمار می‌رفته که تاکنون مشکل تملک تا حدود بسیاری مرتفع شده است.

تونل سعدی با توجه به قطر دهانه دومین تونل در خاورمیانه محسوب می‌شود که با طول 540 متر به صورت رفت و برگشت در شیراز در دست اجرا بوده و روند اجرای طرح‌های عمرانی شهرداری به گونه‌ای است که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال حدود 2 هزار و 500 متر تونل، یک‌هزار متر پل و 2 هزار و 500 متر بزرگراه و بیش از 10 کیلومتر بلوار و خیابان به مجموعه طرح‌های ترافیکی و گذرهای این کلان‌شهر با هزینه‌ای بیش از 4 هزار میلیارد ریال افزوده شود.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان