کد خبر: ۳۷۴۸۶
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۲ - ۲۴ آبان ۱۳۹۱

ایجاد حلقه‌های معرفتی در خیمه‌‌های حسینی

مسئول امور فرهنگی شورای هیئت‌های مذهبی شیراز گفت: در ایام عزاداری سید و سالار شهیدان ابا‌ عبدالله‌الحسین(ع) حلقه‌های معرفتی در خیمه‌های حسینی ایجاد می‌شود.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان فارس، حسین کریمی با تاکید بر لزوم تشریح ابعاد معرفتی قیام اباعبدالله‌الحسین(ع) اظهار داشت: تلاوت یک صفحه از قرآن در ابتدای جلسات، بازگو کردن احکام شرعی و بررسی و پژوهش بدعت‌های عزاداری از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده برای هیئت‌ها و مساجد است.

وی در ادامه از آمادگی مساجد و تکایا برای برگزاری باشکوه مراسم سوگواری و عزاداری ابا عبدالله‌الحسین(ع) خبر داد.

کارشناس امور مساجد تبلیغات اسلامی استان فارس ادامه داد: سابقه عزاداری برای امام حسین(ع) به قبل از وقوع حادثه کربلا باز می‌گردد.

به گفته وی، در روایات آمده است که پیامبر (ص) از لحظه تولد امام حسین(ع) گرفته تا هر زمان و هر جا به هر بهانه‌ای که ممکن بوده یاد شهادت این امام بزرگوار و واقعه کربلا را زنده می‌کردند.

کریمی بیان کرد: حادثه کربلا حادثه‌ای چند بعدی است، مظلومیت، مبارزه و شجاعت، اخلاق، عرفان و شهادت از جمله ابعاد این حادثه عظیم بشری است.

وی خاطرنشان کرد: عزاداری بخشی از فرهنگ مردم مسلمان ایران بوده و بسیاری از فرازهای عاشورا در آیین، رسوم و ادبیات مردم ما جاری است.

عضو شورای هیئت‌های مذهبی شیراز با اشاره به دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر مراسم ماه محرم امسال، ابراز داشت: اجرای طرح تقدیم 72 هزار صلوات به پیشگاه امام حسین(ع)، برپایی ایستگاه‌های صلواتی، همایش بزرگ هیئت‌های مذهبی در روز تاسوعا، اجرای زیارت عاشورا در مساجد و تکایا و هیئت‌های مذهبی و سیاه‌پوش کردن مساجد و حسینیه‌ها از جمله برنامه‌هایی است که امسال در شیراز اجرا می‌شود.

برگزاری مراسم قرائت دعای کمیل و دعای ندبه به صورت نوبتی در هیئت‌های مذهبی، تهیه ماهنامه خیمه ویژه هیئت‌های مذهبی، دیدار با خانواده معظم شهدای هیئت‌های مذهبی، استفاده از روحانیون فاضل و اندیشمند در جلسات و برپایی نماز ظهر عاشورا از دیگر برنامه‌هایی بود که کریمی در ادامه سخنان خود به آن اشاره کرد.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان