کد خبر: ۳۷۵۱۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۲ - ۲۵ آبان ۱۳۹۱

وظيفه بسيج هنرمندان معرفت‌آفريني فرهنگي در جامعه است

سرهنگ یاری گفت: از جمله اهداف بسیج هنرمندان پاسداري از ارزش‌هاي هنري و فرهنگي جامعه و ترويج فرهنگ اصيل ديني و اسلامي همراه با هنر با استفاده از ظرفيت‌هاي هنري است

به گزارش شیرازه به نقل از آباده نما؛ در هفته گذشته مراسم تودیع و معارفه مسئول بسیج هنرمندان آباده برگزار شد. این مراسم که با حضور برخی هنرمندان بسیجی در ناحیه سپاه آباده برگزار شد؛ سرهنگ الیاس یاری فرمانده ناحیه سپاه آباده طی سخنانی اظهار داشت: در راستاي سازماندهي نيروهاي متخصص و هنرمندان، از اهداف اين سازمان پاسداري از ارزش‌هاي هنري و فرهنگي جامعه و ترويج فرهنگ اصيل ديني و اسلامي همراه با هنر با استفاده از ظرفيت‌هاي هنري است.

سرهنگ یاری در ادامه گفت: تقويت پايه‌هاي هنري، معنوي و ترويج فرهنگ ايثار و شهادت و اشاعه فرهنگ بسيجي و دفاع مقدس و در يك كلام پاسداري از ارزش‌هاي ديني و معنوي از اهداف اين نهاد است.

وی در ادامه اظهار داشت: هنرپروري و معرفي الگوهاي برتر هنري و صيانت از ارزش‌هاي انقلابي و ملي كشور در صحنه هنر و ادب جامعه و مقابله با جنگ نرم و حضور فعال در عرصه‌هاي هنري نيز از ماموريت‌هاي اين نهاد محسوب مي‌شود.

فرمانده ناحیه سپاه آباده گفت: از جمله اهداف سازمان بسيج هنرمندان حضور هوشمندانه و مقتدرانه و درك مقتضيات زمان نسبت به نيازهاي هنري و ادبي نظام اسلامي است و توجه به فرهنگ عمومي جامعه و توانمندسازي بسيج هنرمندان در عرصه‌ بحران‌هاي فرهنگي، ادبي و هنري و ارائه الگوهاي صحيح در دستور كار قرار دارد و روي اين موارد تمركز شده است.

وي اظهار داشت: ايجاد انسجام در مديريت هنري و ادبي و به تصوير كشيدن ارزش‌هاي هنري از منظر دين در جامعه و توجه ويژه به كاربرد هنر در عرصه جنگ نرم و بهره‌گيري از آن در عمليات‌هاي رواني دشمن با استفاده از ظرفيت‌هاي هنري به منظور ارتقاي شأن بسيج در سرلوحه كار قرار دارند.

در پایان این مراسم مهرداد نعمت اللهی به عنوان مسئول جدید بسیج هنرمندان آباده معرفی شد و همچنین از تلاش های علی محسنی به عنوان مسئول سابق بسیج هنرمندان قدردانی شد.

 

انتهای خبر/ص

نظرات بینندگان