کد خبر: ۳۷۵۲۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۰ - ۲۵ آبان ۱۳۹۱

رونمایی از 10 المان شهری در شیراز

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار شیراز گفت: 10 المان شهری با موضوع سومین حرم اهل بیت بودن شیراز، پرده‌برداری می‌شود.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، محمد فرخ‌زاده چهارشنبه‌ شب در جشنواره «شیراز سومین حرم اهل بیت (ع)» اظهار داشت: 4 هزار اثر به دبیرخانه جشنواره «بوم و برکت» ارسال شد که از 400 اثر حجم 10 اثر برگزیده برای ساخت المان شهری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این مسئول شهری ادامه داد: شهرداری شیراز مجموعه اقداماتی را در راستای تحقق سومین حرم اهل بیت بودن این شهر در دستور کار قرار داده است.

وی افزود: طرح تعریض بلوار هجرت با این هدف انجام شد که اگر کسی از دروازه قرآن به شیراز وارد شود تا حرم احمدبن موسی به راحتی ادامه مسیر دهد.

فرخ‌زاده بیان کرد: پروژه بین‌الحرمین، احداث مجموعه بزرگ فرهنگی در جوار حرم احمدبن موسی و بازگشایی و توسعه خیابان 9 دی نیز در همین زمینه قابل ذکر است.

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار شیراز ابراز داشت: سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری این شهر ساماندهی و افزایش تابلوهای حرم مطهر را به این دلیل در دستور کار قرار داد که هر کس وارد شیراز می‌شود احساس کند وارد فضایی معنوی شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: از فاصله 40 کیلومتری حرم، تابلوهای راهنما نصب و تابلوهای درون شهر اصلاح شد و 300 تابلوی جدید نیز در مکان‌های متعدد استقرار یافت.

فرخ‌زاده تصریح کرد: اقداماتی انجام شد تا صدای اذان از تمام مساجد و بوستان‌های شهر شیراز پخش شود و در تمام بوستان‌ها سکوهایی برای اقامه نماز احداث شد.

احداث 18 نمازخانه جدید علاوه بر نمازخانه‌های موجود و احداث دو مسجد در ورودی شهر علاوه بر تعمیر و تجهیز مساجد موجود در همین زمینه مورد اشاره فرخ‌زاده قرار گرفت.

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار شیراز گفت: کتاب حضرت احمدبن موسی به سه زبان فارسی، انگلیسی و فرانسوی چاپ شد و آموزش‌هایی در قالب کتاب در مورد آداب زیارت و رسوم مهمان‌پذیری به دانش‌آموزان ارائه شد.

وی ابراز داشت: تبلیغات محیطی با مضامین مذهبی مانند عفاف و حجاب، پاسداشت دهه ولایت و کرامت و دفاع مقدس در همین زمینه انجام شده و همچنان ادامه دارد.

فرخ‌زاده اضافه کرد: در راستای زیبا‌سازی شهری نیز تابلوهای مزین به آیات قرآنی، تصاویر شهدا و روایات در جای جای شیراز استفاده می‌شود.

این مسئول شهری بیان کرد: تفاهم اولیه بین سه شهر مذهبی قم، مشهد و شیراز به منظور گسترش مراودات و استفاده از اعتبارات شهرهای زیارتی (ماده 12 قانون توسعه برنامه پنجم) منعقد شده است.

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار شیراز ادامه داد: راه‌اندازی مراکز رفع شبهات مذهبی در بوستان‌ها و مراکز فرهنگی شیراز توسط شهرداری این شهر مورد حمایت قرار می‌گیرد.

تمرکز اقدامات هنری و معماری بر تحقق سومین حرم اهل بیت بودن، توسعه زائرسراها، افزایش مراودات با کشورهای شیعه‌نشین، پاکسازی و بازسازی بافت اطراف حرم احمدبن موسی، تولید نمادهای شهری با موضوع سومین حرم، لزوم توسعه محورهای مواصلاتی و استراحت‌گاه‌ها و ارتقای شاخص‌های امنیتی از جمله مواردی بود که فرخ زاده در راستای تحقق حرم اهل بیت شدن شیراز لازم برشمرد.

دبیر جشنواره «شیراز سومین حرم اهل بیت» نیز در این مراسم گفت: همت و تلاش چشمگیری برای اثرگذاری نامگذاری «سومین حرم» در ابعاد مختلف به چشم نمی‌آید.

سید مرتضی شیرازی افزود: پس از ملقب شدن شیراز به این عنوان نباید شاهد آمار بالای بیکاری، معضلات فرهنگی، مشکلات امنیتی و مسائل این چنین باشیم.

وی ادامه داد: چاپ عنوان سومین حرم بر سربرگ اداره‌ها و ارائه سخنرانی و مقاله با این مضمون کافی نیست و برای کاربردی کردن این نامگذاری همت عالی مردم و مسئولان نیاز است.

دبیر جشنواره «شیراز سومین حرم اهل بیت (ع)» ادامه داد: سه محور شیراز سومین حرم اهل بیت، شیراز مرکز بقاع متبرکه و شیراز شهر مذهب، فرهنگ و هنر، موضوع ارسال مقاله و طرح به این جشنواره است.

شیرازی متذکر شد: همزمان با افتتاح جشنواره و رونمایی از سایت آن مقالات برتر، طرح تندیس و نشان شهر شیراز مورد داوری قرار گرفته و در مراسم اختتامیه مقارن با ایام‌الله دهه فجر از آثار برتر تجلیل می‌شود.

به گفته این مسئول، برترین طرح تندیس نیز ساخته شده و در مبادی ورودی شیراز نصب می‌شود.

لازم به ذکراست ،مهلت ارسال آثار به این جشنواره تا بیست و پنجم دی ماه سال جاری است.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۱
0
با سلام
با عرض معذرت تصویر سوم و چهارم منظور من بود.