کد خبر: ۳۷۵۳۹
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۴ - ۲۵ آبان ۱۳۹۱

تشکیل اتاق‌های فکر راهبردی درباره اقتصاد مقاومتی در استان‌ها

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزیر کشور گفت: اتاق‌های فکر راهبردی درباره اقتصاد مقاومتی در استان‌ها تشکیل می‌شود.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، سید یحیی محمودزاده بعد از ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان فارس در شیراز اظهار داشت: باید اتاق‌های فکر راهبردی در مورد اقتصاد مقاومتی در تمام استان‌های کشور تشکیل شود.

وی با تاکید بر تبیین ابعاد و اهمیت اقتصاد مقاومتی در رشد و اعتلای اقتصاد کشور، ابراز داشت: تشکیل اتاق‌های فکر می‌تواند ظرفیت‌های علمی و دانشگاهی را در راستای ارتقای شاخص‌های اقتصادی به کار گیرد.

معاون وزیر کشور با تاکید بر تحکیم پایه‌های اقتصاد مقاومتی در کشور افزود: باید با استفاده از ظرفیت دانش‌ نخبگان و بهره‌گیری از شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان، پایه‌های اقتصاد مقاومتی در کشور را تحکیم کرد.

وی با بیان اینکه طرح شعار «ما می‌توانیم» برای تقویت باورها، روحیه جوانان، نخبگان و اقتصاد مقاومتی موثر است، تصریح کرد: با توجه به طراحی دشمنان برای ضربه زدن به اقتصاد کشور، باید به هر میزان به توسعه بخش‌های مردمی اقتصاد و حضور بخش خصوصی پرداخت.

محمودزاده ادامه داد: درصورتی که اقتصاد کشور تک‌قطبی و متراکم در یک بخش باشد، در معرض هجمه دشمن قرار می‌گیرد.

وی در ادامه از اختصاص 230 هزار میلیارد ریال از منابع بانکی کشور به منظور حضور مردم در بخش‌های مختلف اقتصاد توسط دولت خبر داد.

معاون وزیر کشور با اشاره به نقش مهم و ظرفیت‌های هم‌استانی‌های مقیم خارج از کشور، در افزایش حجم صادرات غیرنفتی، اضافه کرد: معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های استان‌های مختلف در نمایشگاه‌های بین‌المللی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های هم‌استانی‌های مقیم خارج از کشور، در افزایش حجم صادرات غیرنفتی بسیار موثر است ضمن اینکه در این راستا در استان فارس گام‌های خوبی برداشته شده است.

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به کاهش دو درصدی میزان بیکاری در استان فارس گفت: کاهش دو درصدی میزان بیکاری استان فارس، نشانه تلاش و همکاری خوب مدیران این استان و پشتیبانی‌های صورت گرفته از سوی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی است.

 

برچسب ها: اتاق فکر ، شیرازه ، اقتصاد
نظرات بینندگان