کد خبر: ۳۷۵۵۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۶ - ۲۶ آبان ۱۳۹۱

برگزاری همایش رهپویان امر به معروف در لامرد

همزمان با فرا رسیدن ایام سوگواری ماه محرم، همایش رهپویان امر به معروف با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان هرمزگان در لامرد برگزار شد.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از لامرد، همزمان با فرار رسیدن ماه عزاداری و سوگواری سیدالشهدا (ع) همایش رهپویان امر به معروف با حضور آیت‌الله غلامعلی نعیم آبادی امام جمعه استان هرمزگان، مسئولان ادارات و نهادهای دولتی، فرماندهان سپاه و بسیج، فرهنگیان و آحاد مردم شهرستان لامرد پنج‌شنبه‌شب در سالن اجتماعات معلم شهر لامرد برگزار شد.

در این همایش امام جمعه استان هرمزگان طی سخنانی با عرض تسلیت فرا رسیدن ماه محرم اظهار داشت: داستان عاشورا یکی از نمونه‌های اثرگذار امر به معروف و نهی از منکر است.

آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی افزود: امروز در جهان مسیحیت نیز ماه محرم دارای جایگاه و ویژگی خاصی است.

امام جمعه هرمزگان با بیان اینکه در مجموعه واجبات اسلامی هیچ واجبی تاکنون موفق‌تر از موضوع امر به معروف و نهی از منکر نبوده است، گفت: در حال حاضر بخش اعظمی از مردم جهان پیرو انبیای گرامی هستند چرا که کار مهم انبیا پرداختن به موضوع امر به معروف و نهی از منکر بوده است.

نعیم آبادی اضافه کرد: امروز یکی از وظایف مهم و اصلی امرین به معروف و نهی از منکر آسیاب‌شناسی این دو فریضه مهم در سطح جامعه است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان حرکت امام حسین (ع) را در راستای زنده نگه داشتن و حفظ  امر به معروف و نهی از منکر دانست و ادامه داد: امروز تمام انقلاب‌های رخ داده در سطح جهان تشیع با الهام گرفتن از قیام و حرکت امام حسین (ع) بوده است.

وی تصریح کرد: سیر حرکت امام حسین (ع) بهترین درس برای فرضیه امر به معروف و نهی از منکر است.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود اصل نماز خواندن مسلمانان را از برکات این دو فرضیه اعلام کرد و بیان داشت: موفق‌ترین، موثرترین و قدرتمندترین فرضیه امر به معروف و نهی از منکر است.

به گزارش فارس، در ادامه این همایش از فعالیت‌های موثر و تاثیرگذار پنچ نفر از رابطین ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان لامرد از طرف این ستاد با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان