کد خبر: ۳۷۶۱۰
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۰ - ۲۷ آبان ۱۳۹۱

برگزاری یادواره نخستین شهید زن نهضت امام خمینی (ره)

فرمانده سپاه عشایر استان فارس گفت: در هفته بسیج، سپاه عشایر، یادواره نخستین شهید زن نهضت امام خمینی(ره) برگزار می‌کند.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از شیراز، بهروز صادقی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شهیده باختر بیگلری از طایفه لرونفر از عشایر قشقایی فارس بوده که در سال 1343 در دفاع از نهضت حضرت امام به شهادت می‌رسد.

وی افزود: شعار محوری هفته بسیج امسال، بسیج امتداد عاشورا مشخص شده و ستاد هفته بسیج در ناحیه و حوزه‌های تابعه تشکیل شده است.

صادقی ادامه داد: در این هفته یادواره شهدای تیره قرمزی در کازرون برگزار می‌شود و همایش سران و معتمدان ایلات و طوایف نیز از دیگر برنامه‌های هفته بسیج عشایر است.

وی تصریح کرد: مراسم غبارروبی قبور مطهر شهدا و دیدار و سرکشی از خانواده آنان و برگزاری نشست با پیشکسوتان و خانواده ایثارگران از برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این هفته است.

فرمانده سپاه عشایر استان فارس تقارن هفته بسیج با دهه محرم را فرصتی مغتنم دانست و اضافه کرد: باید از این تقارن پر‌معنا بهره‌برداری کاملی صورت گیرد.

اعزام تیم‌های پزشکی برای خدمات‌رسانی به عشایر، ویزیت رایگان و تامین داروی مورد نیاز عشایر، برگزاری مسابقات فرهنگی، کتابخوانی، مقاله و شعر، ارسال پیام کوتاه با موضوع امر به معروف و نهی از منکر، بسیج و عاشورا و برنامه‌های نهضت روشنگری در مورد اقتصاد مقاومتی از دیگر برنامه‌های هفته بسیج بود که در سخنان صادقی به آن اشاره شد.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان